تشویق کودک

تشویق کودک

تشویق کودک


کودکان حداقل روزی 3بار باید تشویق شوند:

انواع تشویق:


تشویق گفتاری:


از واژگان و جملاتی چون:

آفرین، به به، خیلی خوبه و .....کاری که انجام دادی خیلی خوبه، از کارت خیلی خوشم اومد و ... استفاده کنید. بکوشید در جمله ها و واژگان تنوع ایجاد کنید و همیشه از تعابیر کلیشه ای بهره نبرید.

تشویق رفتاری:


گاهی نگاهی محبت آمیز، تکان دادن سر و تغییر حالت چهره به نشانه خشنودی، بوسیدن، در آغوش گرفتن و .... میتواند اثر شگفت انگیزی داشته باشد.

تشویق نوشتاری:


به این صورت که رفتارهای خوب و پسندیده فرزندان را بنویسید و در پایان هفته به آن ها نشان دهید، یا به مناسبت هایی، کارت پستال تهیه کنید و در آن ها جملات محبت آمیز بنویسید.

تشویق مادی:


فهرستی تهیه و انواع تشویق های مادی روزانه، هفتگی و ماهانه را در آن ثبت کنید، و با توجه به میزان فعالیت فرزند و اهمیت رفتار او از آن ها بهره ببرید.

تشویق های مادی روزانه مشتمل بر خوردنی های ارزان قیمت، تشویق های مادی هفتگی مشتمل بر پارک، سینما، منزل دوستان و آشنایان و تشویق های مادی ماهانه، اسباب بازی ها یا وسایل مورد علاقه.

 

مرکز مشاوره آتاو- دکتر غلام عباس کوچکی

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2