10 نکته مهم در دوران نامزدی

10 نکته مهم در دوران نامزدی

10 نکته مهم در دوران نامزدی



در دوران آشنایی و نامزدی باید به نکاتی توجه داشته باشید که شاید کمتر کسی درباره آنها با شما صحبت کرده باشد. این نکات آنقدر مهم هستند که بی توجهی به آنها می تواند زندگی شما را با بحران مواجه کند.

1️⃣ به حس‌های خود در رابطه توجه کنید

خشمگین شدن، نداشتن ‌تمایل به یکدیگر و بگومگو، علایم هشداردهنده ای هستند. شاید عده‌ای تصور کنند این حالت‌ها در یک رابطه طبیعی است و هر دو طرف به مرور به هم عادت می‌کنند و وضعیت بهبود می‌یابد اما اینگونه نبوده و این مساله می تواند زمینه آسیب پس از ازدواج محسوب گردد.

2️⃣ دوره نامزدی دوره خوشگذرانی نیست

دوره نامزدی برخلاف تصور، دوره تفریح و خوشگذرانی نیست. بلکه دوره دشوار آشنایی برای کسب اطلاعات در یک زندگی چند ساله است. افرادی که این دوران را صرفا صرف جذابیت سازی می کنند آماده مواجهه با چالش های اساسی نادیده گرفته شده در زندگی مشترک باشند.

3️⃣ صفات قابل‌تحمل و غیرقابل‌تحمل همدیگر را بشناسید

خطوط قرمز غیرقابل‌چانه‌زنی و غیرقابل‌مذاکره، خواسته‌هایی هستند که باید به اطلاع طرف مقابل برسد تا بداند در صورتی که از این خطوط قرمز عبور کند، زندگی به پایان خواهد رسید مثلا اعتیاد و رابطه خارج از زندگی زناشویی از این دست خطوط قرمز است.

4️⃣ از آزارهای جسمی طرف مقابلتان چشم‌پوشی نکنید

اگر در دوران نامزدی از طرف مقابل متحمل آزار جسمی مثل کتک خوردن می شوید، شک نکنید این مشکل دوباره تکرار خواهد شد. این زدن به معنای عصبانیت و خشم نیست و عذرخواهی نیز تغییری در ماهیت عمل ایجاد نخواهد کرد. در پس آن فرهنگ و ذهنیتی وجود دارد که به آن مرد یا زن اجازه دست‌درازی می‌دهد. البته ممکن است واکنشی‌ نشان دهید که طرف مقابل دیگر حرکت خود را تکرار نکند ولی فرهنگ و ذهنیت او را نمی‌توان تغییر داد.

5️⃣ آزارهای روانی را تحمل نکنید

اگر نامزدتان شما را آنگونه که هستید قبول ندارد و قصد دارد در رفتار شما تغییری ایجاد کند یا برایتان احترام قائل‌ نیست، تردید نکنید بعد از ازدواج و ورود به زندگی زناشویی رفتارش به هیچ‌وجه عوض نخواهد شد و مدام در پی بهانه گیری و تغییر دادن شما خواهد بود.

6️⃣ اولویت‌ها را مشخص کنید

در دوره نامزدی بررسی کنید اولویت نامزد شما کیست؟ شما در اولویت هستید یا پدر و مادرش و چقدر تحت‌ کنترل آنهاست. آیا آنقدر بلوغ فکری و عاطفی پیدا کرده که از والدین خود جدا شود؟ این مشکل یکی از شایع‌ترین علت‌های جدایی و طلاق در ایران است. وابستگی جوان‌ها به خانواده‌ها مشکلات عدیده‌ای در زندگی زناشویی به وجود می‌آورد و استقلال زندگی مشترک را از بین می برد.

7️⃣ افکار و احساساتتان را بروز دهید

وقتی در دوره نامزدی حس می‌کنید افکار و احساساتتان مقابل نامزدتان مجال بروز ندارند و او همیشه به فکر تحمیل احساسات و افکار خود به شماست، خطر را جدی بگیرید. او ارزش‌های خود را درست می‌داند و از شما خواهد خواست مانند او فکر کنید.

8️⃣ همه معیارها را بررسی کنید

بعضی خانواده‌های مذهبی فکر می‌کنند اگر هر دو خانواده به مذهب معتقد باشند، نیازی به بررسی دیگر نکته‌های مهم زندگی نیست اما سایر عوامل اثرگذار در ازدواج (مثل اشتغال و استقلال فکری) هم باید بررسی شوند. نکته دیگر اینکه اگر کسی ادعا کند به دین معتقد است، این لزوما به معنای عمل کردن او به دستورات دین نیست و چه‌بسا تلقی او از دینداری با تلقی شما کاملا متفاوت باشد. بنابراین ضرورت دارد در همه موارد خصوصا مواردی که جزو اولویت های اصلی شماست همچون صداقت، اعتماد، درک متقابل و ... مطمین باشید که به معنای مشترک رسیده اید.

9️⃣ تعیین تکلیف کنید

شما ممکن است بحث‌هایی را مطرح کنید که اهمیت زیادی برایتان داشته باشد ولی طرف مقابل با شوخی یا طفره رفتن موضوع را خاتمه ‌دهد. از این مساله نباید به راحتی گذشت. فرض کنید شهر موردنظر برای زندگی یا دوری و نزدیکی به والدین برای شما مهم است ولی نامزدتان درباره آن صحبت نمی‌کند در حالی که ضروری است قبل از ازدواج درباره این موضوعات مذاکره و تعیین تکلیف شود.

🔟 در جهت شناخت معنای زندگی مشترک و فرد مقابل کوشا باشید.


خود را عقل کل ندانسته و بدانید که هر فردی دارای ویژگی ها، انتظارات و خصلتهای منحصر به خود است و آگاهی از این موضوع در جنس مخالف با شدت بیشتری جلوه گر میشود. پس مطالعه در مورد ازدواج را در برنامه زندگی خود قرار داده و  برای آموزش مهارت های زندگی به مراکز مشاوره مراجعه نمائید.

 

مرکز مشاوره آتاو- دکتر غلام عباس کوچکی

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2