سکوت‌های طولانی

سکوت‌های طولانی

همسرانه


دیوار‌سنگی



زن و شوهرها در واکنش به مشکلات زناشویی خویش، رفتارهای گوناگونی دارند. یکی از شیوه‌های ناخوشایند و ویران‌کننده سکوت در موقع بحث‌های دونفره است.

هر چند به طور طبیعی گاه سکوت کردن و ادامه ندادن به مشاجره و وقفه موقت در میان همسران موفق رایج است اما استفاده از سکوت به عنوان یک حربه و عادت کردن به آن از نشانه‌های زندگی‌های زناشویی رو به زوال است

👈سکوت‌های طولانی نشانه‌ کشمکش‌های طولانی و فرسایشی زندگی زناشویی است، وقتی حرف‌ها شنیده نشود، سرزنش و توهین و کارشکنی به اوج می‌رسد، رابطه به مرحله‌ای می رسد که گاتمن از آن به نام «دیوارسنگی» یاد می‌کند.


فرد ساکت به جای گوش‌دادن و واکنش‌نشان‌دادن به همسر خویش، مانند یک دیوار ساکت و خاموش است.

👈پژوهش‌ها نشان می‌دهد رفتار سکوت در مردان بسیار بیشتر از زنان است.سکوت و قهرهای طولانی مردان یکی از مشکلات زنان متأهل است. سکوت‌های طولانی مردان، ابتدا زن را به واکنش تندتر و اعتراض وامی‌دارد و این نشانه وجود حداقل رابطه است هنوز. اما مرگ تدریجی و برگشت‌ناپذیر زناشویی زمانی است که زن خاموش شود، در چنین حالتی فاصله بیشتر و بیشتر می‌شود؛ حس تکیه‌گاهی خراب‌می‌شود؛ منفی‌بافی شروع می‌شود تا جایی که یک زن ساکت از خود می‌پرسد:«آیا مجبور هستی این‌ مرد را تحمل کنی؟»

بدیهی است این چرخه در حالت عکس آن هم ممکن است اتفاق بیفتد، در هر حال سکوت طولانی زن و شوهر با وجود مشکلات زناشویی، نشان‌گر پاییز رابطه است، مشکلی که ممکن است جدایی یا طلاق عاطفی پیامد آن باشد.

🔸درصورت مشاهده و بروز این مسایل نیازمند راهنمایی و مراجعه بهمشاور احساس می گردد.

 

مرکز مشاوره آتاو-دکتر غلام عباس کوچکی

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2