بازار کهنه دزفول استان خوزستان

بازار کهنه دزفول استان خوزستان

بازار کهنه دزفول یا بازار قدیم به چهار دسته تقسیم می‌شود؛ بازار آهنگران، بازار بزازان، بازار خرده فروشان، بازار خراطان. در این بازار همچنین کاروانسرایی قدیمی وجود داشته که جز یکی دو بنای مخروبه چیزی از آن باقی نمانده است.

 

 

 

 

در بازار قدیم انواع صنایع دستى از قبیل خراطى، کپو و کرتله‌بافى، گلیم‌بافى و صنایع دستی دیگر دزفول عرضه می‌شود. در میان این بازارکاروانسراى زیبایى هم وجود دارد، اما قدیمی‌ترین بنایی که در این بازار وجود دارد بقعه شیخ اسماعیل قصری است که قدمت آن به قرن ششم هجری قمری می‌رسد.

 

 

 

 

بازار قدیم دزفول در مرکز شهر دزفول قرار دارد و از چهار راسته موازى به نامهاى بزازان، آهنگران، خرده فروشان خرازان تشکیل می شده است که هم اکنون از چهار راسته فوق راسته آهنگران و بزازان فعال بوده و دو راسته دیگر را انواع مشاغل تشکیل مىدهد.

 

 

 

 

در این بازار انواع صنایع دستى از قبیل خراطى (شامل ساخت شمعدانى و قلیان و…) کپو و کرتله بافى , گلیم بافى عبابافى ، سجاده بافى ، نمدمالى و سایر صنایع دستی دزفول عرضه مىشود. در میان این بازارکاروانسراى زیبایى موسوم به کاروانسراى بازار خودنمایى مىکند که حال و هواى داد و ستد در گذشته هاى دور را تداعى مىکند.

 

 

 

 

بازار قدیم دزفول به عنوان یکی از مراکز اصلی تجاری شهر فعال است که با توجه به استقرار آن در بافت تاریخی شهر و وجود مشاغل و مغازه های قدیمی و فروش برخی صنایع دستی دزفول در بازار، سبب استقبال ویژه گردشگران از این بازار می شود.

 

 

 

 

ورودی های آجری بازار و کف پوش های آن که به تازگی به سبک سنتی احیا شده اند ، فضای دلنشینی را در بازدید از بازار قدیم به وجود آورده است.

بازار قدیم دزفول هرساله پذیرای گردشگران عزیز و علاقه مندان به خرید از سراسر کشور میباشد.

 

 

 

 


 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2