روستا دربند ازنا استان لرستان

روستا دربند ازنا استان لرستان

 

روستا دربند در استان لرستان شامل کوچه‌ پس‌ کوچه‌های قدیمی و خیابان اصلی می‌شود که این خیابان برعکس کوچه‌ها آسفالت شده است. بعضی از خانه‌های روستا به‌همان صورت کاهگلی هستند. اگر شما در روزهای بارانی به این روستای زیبا بروید، می‌توانید بوی کاهگل باران خورده را حس کنید. بعضی از خانه‌ها بازسازی شده‌اند، آن هم به‌سبک مدرن و امروزی. با قدم زدن در کوچه‌ها و دیدن مردم سخت‌کوش روستایی‌، حیوانات اهلی که دست پرورده مردم هستند و کودکان پرجنب‌وجوش، دچار وسوسه‌ ماندن در روستا می‌شوید. کناره‌های خیابان اصلی می‌توان مغازه‌های کوچک و پرمهر مردمان روستا را که ازطریق فروش محصولات محلی خود همچون: کره، شیر، دوغ، ماست، پنیر و… کسب درآمد می‌کنند، دید.

آن‌ها علاوه‌بر فروش محصولات لبنی از فروش میوه‌هایی مثل سیب و زردآلو که محصول باغ‌های خودشان به‌شمار می‌آید، پول درمی‌آورند. اگر شما قصد خرید سوغاتی و هدیه به دوست و آشنا را دارید، چه چیزی بهتر از محصولات ‌لبنی ‌محلی و میوه‌های حاصل از تلاش مردم زحمت‌کش روستای دربند است. درصورت امکان برای کمک به وضع مالی مردم از این محصولات استفاده کنیم.

 

 

 

باغ‌های دربند و رود چهل‌ چشمه:

خیابانی که به خیابان اصلی در این روستا معروف شده، خیابانی است که از ابتدا تا انتهای روستا کشیده می‌شود و انتهای آن باغی‌ بزرگ می‌بینید که درختان زردآلو و بید دارد. همچنین رودی که ‌اهالی روستای دربند و بعضی از مردم آن‌ را به‌اسم چهل‌چشمه می‌شناسد، از باغ و از درون روستا عبور می‌کند و آبی زلال، گوارا، قابل شرب و خنک دارد. شدت و مقدار آب رود انتهای باغ بیشتر است و حتی امکان شنا را به شما می‌دهد. مشکلی مانند غرق شدن در رود وجود ندارد؛ زیرا عمق آب رود زیاد نیست و می‌توانید با خیالی ‌راحت شنا کنید. همچنین نگران وجود جانور در آب نباشید و از آب خنک آن لذت ببرید.

 

 

 

چگونه به روستای دربند بروید:

این روستای زیبا یکی از ده‌های روستای خوش آب‌وهوای لرستان محسوب می‌شود. روستای دربند واقع‌در استان لرستان 15 کیلومتر بعد از شهر ازنا و 20 کیلومتر مانده به شهر دورود (روستایی میان دو شهر ازنا و دورود) در جلگه شمالی ‌سرسبز اشترانکوه است. اشترانکوه معروف‌ترین و مرتفع‌ترین قله این استان به‌شمار می‌آید. در فصول‌ بهار و تابستان می‌توان در دامنه این کوه مرتفع شاهد لاله‌‌های‌واژگون شگفت‌انگیز بود که بیشتر آن‌ها به رنگ قرمز و تعداد اندکی به رنگ زرد هستند.


 

 

اقامت:

در این باغ ‌بزرگ باغ‌های شخصی و سرسبز نیز می‌بینید که امکان کرایه آن‌ها وجود دارد. علاوه‌براین نگهبانی در ورودی باغ مشغول فعالیت است تا امنیت مردم را برای اقامت در روز و شب کامل کند. محلی برای اقامت آسان‌تر گردشگران در روستای دربند ساخته‌اند. این مکان پارکینگ، سوپرمارکت، استخرماهی، رستوران و آلاچیق‌هایی دارد که اقامت و شب‌مانی را برای مسافران راحت‌تر می‌کند. ورود برای افراد مجرد به این مکان ممنوع است و برای ورود باید مقداری پول به‌منظور ورودی بدهید. اگر قصد کرایه باغ یا ورود به آلاچیق‌‌ها و استفاده از امکانات را نداشتید، می‌توانید در باغ و لابه‌لای درختان بید یا زردآلو چادر برپا کنید. زیراندازی بیاندازید و از طبیعت بکر آن‌جا لذت ببرید. در ورودی باغ تعدادی آلاچیق‌ قرار داده‌اند. اگر به قسمت ورودی بروید، رود عبوری از کنار آلاچیق‌های ورودی را نیز می‌بینید. اگر شب در باغ ماندید، بهتر است چراغی برای روشنایی با خود ببرید؛ زیرا باغ چراغ و روشنایی ندارد. همچنین اگر قصد ماندن در باغ‌های دربند را نداشتید، می‌توانید در مدرسه روستای دربند بمانید. برای این کار شما باید از نگهبان مدرسه اجازه اقامت در مدرسه را بخواهید.

 

 

 

نکات مهم:

ورود عموم در هر روزی در هر ماه سال به این باغ آزاد است. باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر در روزهای بارانی و برفی به این باغ‌ها و روستا می‌روید، از بردن چکمه و کفش مناسب غافل نشوید. جاده‌ باغ خاکی است و زمان بارش برف یا باران به گل تبدیل می‌شود.

شما حتی قادر به بردن وسیله نقلیه خود درون باغ هستید؛ البته تا جایی‌که باعث آسیب زدن به طبیعت نشود. می‌توانید وسیله نقلیه خود را کنار جاده خاکی باغ یا در پارکینگ پارک کنید. روشن کردن آتش در باغ محدودیتی ندارد ولی با لحظه‌ای غفلت امکان آتش‌سوزی وجود خواهد داشت؛ چون باغ درختان و چوب‌های خشک بسیاری در آن به‌چشم می‌خورد. در سفر به این روستای زیبا ،از جاذبه های طبیعی و تفریحی آن لذت خواهید برد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2