تله کابین گنجنامه همدان استان همدان

تله کابین گنجنامه همدان استان همدان

 

تله‌ کابین گنجنامه همدان در مجاورتکتیبه‌های تاریخی و آبشار زیبای گنجنامه واقع شده است. طول خط این تله‌ کابین ۱۶۸۰ متر و اختلاف ارتفاع آن ۸۰۰ متر، دارای ۱۷ پایه و ۵۰ عدد کابین در فاز نخست است.این تله‌ کابین به سمت منطقه‌ی میدان میشان، یکی از ارتفاعات سرسبز کوه الوند امتداد دارد. آب و هوای مطبوع کوهستان، دره‌ی زیبای الوند و چشم‌انداز بی‌نظیر دشت میشان سبب شده است که گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور و حتی جهان، به این منطقه سفر کنند. این مجموعه‌ی عظیم تمامی امکانات مورد نیاز برای یک سفر تفریحی بی‌نظیر اعم از امکانات تفریحی، ورزشی، اقامتی و آموزشی را فراهم می‌کند.

 

 

 

امکانات خاص هیجان‌انگیز ورزشی نظیر سکوی پرش بانجی جامپینگ، کابل پرواز تیرول، دیواره سنگ‌نوردی، پیست تریال، تعادل هوایی (رنجر)، سالن بولینگ، پیست اسکی، پیست سورتمه‌سواری و ... به همراه امکانات و خدمات ویژه‌ی تفریحی شامل خط تله‌کابین، کافی‌شاپ و رستوران‌های متنوع، شهربازی سرپوشیده، باغ گیاهان و پارکینگ‌های روباز و سرپوشیده قابلیت حضور گردشگران را به بهترین شکل فراهم کرده است. اجرای طرح احداث تله ‌کابین گنج‌نامه از سال ۱۳۷۸ آغاز و چندین‌بار با بحث‌ها و چالش‌های زیاد از سوی مخالفان متوقف شده و بار دیگر از سوی سایر سازمان‌ها به جریان افتاده‌ است.

 

 

در خرداد سال ۱۳۸۸ برنامه‌های شرکت تله‌کابین گنج‌نامه به شرح زیر اعلام شد:

احداث نخستین سالن بولینگ در غرب کشور با ۱۲ خط

برج بانجی جامپینگ که این دومین برج بانجی جامپینگ در کشور محسوب می‌شود.

ایجاد آبشار مصنوعی برای مسابقات یخ‌نوردی

ایجاد مجموعه‌ی ورزشی تعادل هوایی با همکاری یک شرکت ایتالیایی

دو پیست اسکی نیز در میدان میشان به مرحله اجرا درمی‌آید که یکی از این دو به طول ۱۰۰۰ متر به صورت ابتدایی و ساده و دومی حرفه‌ای است و در کنار این دو پیست خط تله‌سی‌یژ نیز افتتاح خواهد شد.

پیست تریال برای دوچرخه ‌سواران

احداث نخستین سایت تخصصی تیرول

احداث خط لژویگاند با یک شرکت آلمانی نیز در دست بررسی است تا مردم بتوانند از این قطار پر پیچ‌وخم و ترسناک استفاده کنند

ایجاد صخره‌ای مصنوعی برای ورزشکاران صخره‌نورد

دو باند هلیکوپتر در مبدأ و مقصد تله‌کابین نیز طراحی شده ‌است تا در مواقع بحرانی بتوان از آن استفاده کرد.

از پروژه‌های فاز ۲ شرکت تله‌کابین:

احداث یک مجموعه شامل رستوران با زیر بنای ۴۵۰ مترمربع، کافی‌شاپ با متراژ ۱۷۵ مترمربع، هتل سه طبقه با متراژ ۲۰۰ مترمربع در میدان میشان

گفته می‌شود که از فضای ۲۰ هکتاری میدان میشان، ۲ هکتار در تعلق این شرکت است.

ایجاد آلاچیق برای زندگی عشایر ساکن این منطقه

 

 

علاقمندان به طبیعت و محیط زیست اعتقاد دارند که این تله‌کابین موجب می‌شود تا بسیاری از افراد غیر کوهنورد که بعضا علاقه‌ای به حفظ طبیعت و محیط زیست ندارند، به این مناطق بکر دسترسی پیدا کرده و انبوهی از زباله‌های خود را در دامان طبیعت رها کنند. همین مسئله باعث می‌شود که بسیاری از گونه‌های گیاهی در معرض تخریب و نابودی قرار بگیرند.

 

 

اینها در حالی است که در گذشته زمانی که فقط کوهنوردان به این مناطق سفر می‌کردند و دسترسی داشتند، انبوهی از زباله از این مناطق جمع‌آوری می‌شد؛ اکنون با وجود این تله‌کابین، سالانه هزاران نفر به این منطقه پا می‌گذارند و همین موجب افزایش آلودگی و تخریب طبیعت بکر خواهد شد. پس لازم است که اقدامات جدی‌تر برای دفع زباله در این مناطق انجام گیرد که شاهد از بین رفتن این سرمایه‌های ملی نباشیم. لذت تفریح در این مکان هیجان انگیز و ماجراجویانه را از دست ندهید.

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2