محوطه تاریخی شهر کندویی بیله سوار استان اردبیل

محوطه تاریخی شهر کندویی بیله سوار استان اردبیل

موقعیت قرار گیری شهر کندویی:

موقعیت قرار گیری شهر کندویی پتلقان در سمت جنوبی و در فاصله ی ده دقیقه ای از شهر جعفرآباد است. این اثر تاریخی یکی از جاذبه های به جا مانده از سال های دور است. تاریخ کشف روستای کندویی پلتقان به سال هزار و سیصد و پنجاه و پنج می رسد. زمانی که بر روی اراضی این منطقه فعالیت های کشاورزی انجام می شد این شهر به کشف رسید. تشابه نوع معماری این شهر به نوع ساختار کندوی زنبور عسل موجب شده تا این شهر را به نام شهرکندویی پلتقان بشناسند. تمدنی شگرف در ساخت این شهر نهفته است که دانشمندان را وادار به مطالعه های گسترده در این زمینه ساخته است.

پس از یافتن این شهر در زیر زمین های کشاورزی میراث فرهنگی با مرمت و بدست آوردن اطلاعات شهر کندویی پلتقان را برای بازدید عموم به نمایش گذاشت. این شهر تاریخی با حفاری هایی درون تپه ها بوجود آمده است. جذابیت این شهر به همین جا ختم نمی شود، حفاری های دقیق همراه با گنبدهایی دقیق از دیدنی های شهر کندویی پلتقان است. هر خانه در این شهر دارای اتاق هایی است که از هر چهار طرف به دالان هایی می رسد. این دالان ها به اتاق های بالایی نیز راه پیدا می کنند. همه ی اتاق ها در شهر کندویی پلتقان به یکدیگر ارتباط دارند و تا کیلومترها ادامه پیدا می کند.

تاریخ در شهر کندویی:

از شهر کندویی پلتقان آثاری به دست آمده که یکی از آن ها خمره ای به شعاع سه متر است که در تحقیقات به عمل آمده تا دو هزار و سیصد سال قبل قدمت دارد. در سفر به استان اردبیل از جاذبه های این استان غافل نشوید، شهری با قدمت چندین هزار ساله که تاریخی پر فراز و نشیب را داراست حتما دارای جاذبه هایی دیدنی است که برای هر علاقمند به تاریخی دیدنی است.

محوطه ی تاریخی این شهر قابل بازدید برای عموم است اما خود شهر در حال حاضر به علت اینکه تحقیقات در آن نیمه کاره رها شده است امکانی برای بازدید ندارد. عمق زیاد و نبود اکسیژن و نور باعث شده تا این تحقیقات و حفاری ها نیمه کاره بماند. امید است تا روزی درهای این مکان تاریخی برای بازدید گردشگران گشوده شود. شهر کندویی پتلقان باید جز آثاری برای جذب گردشگر و ایجاد رونق اقتصادی قرار گیرد که تا کنون همچین طرحی برای انجام آن صورت نگرفته است. دیدن از این بنای تاریخی را به همه ی گردشگران پیشنهاد می کنیم.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2