مسجد جامع روستا محمدآباد استان اصفهان

مسجد جامع روستا محمدآباد استان اصفهان

مسجد جامع روستای محمدآباد کویر از دیگر جاذبه های گردشگری اصفهان و یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در آران و بیدگل است که قدمت آن مربوط به می باشد و در تاریخ ۱۳۷۹/۱۲/۲۵ به شماره ثبت 3622 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است. نشانی این اثر ملی تاریخی ثبت شده آران و بیدگل روستای شهر آباد کویر می باشد. یکی از شگفتی های این مسجد این است که گنبد آن جدای از مسجد بنا شده و در دوران قاجار به چهار ستون اصلی آن متصل شده است.

 

 

 

به دنبال مرمت محیط داخلی این بنای تاریخی، بعد از برداشتن چند لایه از سفید کاری های دوره های قبلی، بر روی آخرین لایه سفیدکاری شده نقوش مختلف و کتیبه های دست نوشت نمایان شد که تاریخ نگارش این دست نوشته ها بر چهار ستون اصلی مسجد، حدودا 150تا200 سال قبل است. گردشگران و مسافران میتوانند در طی سفر به این مکان زیارت و سیاحت کنند.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2