میدان توپخانه استان تهران

میدان توپخانه استان تهران

میدان امام خمینی (ره) که پیش از انقلاب اسلامی با نام‌های «میدان توپخانه» و «میدان سپه» شناخته می‌شد، نام یک میدان تاریخی در مرکز شهر تهران است که در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است. این میدان به دستور امیرکبیر در سال ۱۲۸۴ ساخته شد و مردم ایران از همان زمان شاهد وقایع تاریخی زیادی در آن بوده‌اند. وقایعی مثل تجمع‌های اعتراضی و اعدام بعضی از محکومان بوده‌اند. از جمله تجمع‌های مهم انجام شده در این میدان می‌توان به تجمع طرفداران ملی شدن صنعت نفت در این میدان اشاره کرد.

بلندترین ساختمان اطراف این میدان ساختمان مخابرات است که توسط وزارت پست و تلگراف و تلفن و در دوره پهلوی دوم ساخته شده است. این ساختمان جایگزین ساختمان زیبای تلگراف‌خانه شد.

 

 

 

 

آدرس

میدان امام خمینی (ره) به خیابان‌های بسیار مهم و پر رفت و آمدی متصل است. این میدان از شمال شرق به خیابان لاله‌زار، از شمال غرب به خیابان فردوسی، از غرب به خیابان امام خمینی (ره)، از شرق به خیابان امیرکبیر، از جنوب شرقی به خیابان ناصرخسرو و از جنوب غربی به خیابان باب همایون می‌رسد.

دسترسی

بهترین راه برای رسیدن به میدان امام خمینی (ره) استفاده از مترو است. ورودی و خروجی ایستگاه مترو امام خمینی (ره) که تقاطع خط ۱ و ۲ مترو است در ضلع جنوب غربی و شمالی این میدان قرار دارد. همچنین در این لیست می‌توانید از اتوبوس‌هایی که به این میدان و پایانه‌های اطراف آن مثل پایانه فیاض‌بخش و پایانه قورخانه تردد می‌کنند، باخبر شوید و از آنها استفاده کنید.

از نقاط مختلف شهر مثل پایانه تاکسی میدان آزادی هم به این میدان تاکسی تردد می‌کند. این میدان همچنان یکی از پر رفت و آمدترین میدان‌های تهران است. به غیر از ساختمان مخابرات که بخش اداری و فنی در آن قرار دارد، در آن‌سوی میدان و در ضلع شمالی توپخانه، پاساژها و مغازه‌های فروش لوازم صوتی و تصویری قرار دارند.

از جاذبه های گردشگری استان تهران میدان توپخانه یا میدان امام خمینی(ره) است.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2