پارک جنگلی دلند استان گلستان

پارک جنگلی دلند استان گلستان

دَلَنْد یکی از شهرهای استان گلستان ایران است. این شهر از توابع شهرستان رامیان این استان است. واژه دلند به معنی منطقه‌ای که پوشیده از جنگل‌های انبوه است، می‌باشد. از جمله مناطق دیدنی این شهر پارک جنگلی دلند است که همه ساله مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرد.جنگل دلند از شمال به زمینهای زراعی روستای توران فارس ،از شرق به اراضی زراعی روستای نارکلاته و از غرب به اراضی زراعی ساکنین شهر دلند محدود می گردد. از نظر تقسیمات اداری ،پارک جنگلی دلند در محدوده دهستان دلند از بخش مرکزی شهرستان رامیان از شهرستانهای شرقی استان گلستان قرار گرفته است.

 

 

 

 

در سال 44 مهندس سعیدی آشتیانی طرح پارک های جنگلی را ارایه کرد که یکی از اهداف آن صیانت از جنگل ها بود . این طرح در جنگل های هراز ،سی سنگان ، قرق ، و نور اجرا گردید و در سال 57 پارک جنگلی دلند نیز به این طرح پیوست.این پارک جنگلی به نام روستای کنار آن به نام دلند نامگذاری شد که در سالهای بعد با تبدیل این روستا به شهر در داخل محدوده  قانونی آن قرار گرفت . طبق محاسبه شهرداری دلند در سال 84، وسعت پارک 608 هکتار محاسبه گردید که نسبت به سال 34 بالغ بر 1200 هکتار و نسبت به سال 57 بالغ بر 80 هکتار کمتر است.

 


 

 

شایان ذکر است که در داخل پارک دو تپة تاریخی وجود دارد که نقل می شود در جریان برخی از خاکبرداری های اتفاقی از آن به وجود آثاری از ساختمان های تاریخی برخورد شده است. این امر وجود تمدن های کهن و تاریخی در داخل محدودة فعلی پارک جنگلی دلند را نشان می دهد.

امیدواریم این پارک زیبا و دلچسب برای شما گردشگران عزیز خاطرات خوشی را رقم زند.

 

 

 

 

 

 

 


ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2