روستای درازنو استان گلستان

روستای درازنو استان گلستان

روستای درازنو

روستای درازنو از دیگر جاذبه‌های کردکوی است که درختان سوزنی برگ و پهن برگ با هوای معتدل دارد. هوای خوش، معتدل و مه‌آلود روستا و زیبایی‌های طبیعی چشم‌نواز آن سبب جذب طبیعت‌گردان بسیاری به سمت روستا می‌شود. این منطقه دارای چشمه‌های آبی است که خاصیت دارویی دارند و به همین دلیل افراد بسیاری از آن استقبال می‌کنند. این محل از گذشته‌های دور مورد توجه اهالی بالاجاده بوده و در آن از چوب و تخته برای خود خانه می‌ساختند که سکونتگاه تابستانی آنان بود.

 

 

 

 

پوشش این خانه‌ها نیز از تخته به شکل کلبه بود، ولی امروزه آن کلبه‌های زیبا جای خود را به ساختمان‌های جدید و امکانات مدرن داده‌اند. آب درازنو از چشمه‌ای در دل کوه بیرون می‌آید. مهم‌ترین سوغات درازنو نان شیرمالمعروف به درازنونان است که بسیار مورد پسند گردشگران است. یکی از دلایل خوشمزه بودن نان را، استفاده از آب چشمه در خمیر آن می‌دانند. در سال‌های گذشته هوای درازنو بیشتر اوقات پر از مه بود که تصویری رویایی را به آن می‌بخشید. درازنو امروزه به دلیل پیدایش گرمایش زمین کمتر شاهد هوای زیبای مه‌آلود است.

 

 

 

 

شهر کردکوی با تمامی جذابیت های یاد شده که هدف گردشگران قرار گرفته است. داشتن پوشش گیاهی و جنگلی و وجود آبشارها و چشمه‌های مختلف که طبیعت زیبای آن را می‌سازند. و وجود آثار تاریخی و مناطق توریستی و حفاظت‌شده، به‌ویژه مه زیبای شهر دست در دست هم داده‌‌اند تا منطقه‌ای زیبا با عنوان کردکوی را بسازند. اگر به استان گلستان سری زدید، شهر کردکوی یکی از متنوع‌ترین جاهایی است که می‌توانید به آن سرزده و از دیدن آن بهره‌مند شوید.

دیدن از این روستای زیبا و دلچسب را به شما گردشگران و علاقه مندان به طبیعت پیشنهاد میکنیم.

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2