میل رادکان استان گلستان

میل رادکان استان گلستان

میل رادکان

میل رادکان را می‌توان مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه گردشگری کردکوی دانست به طوری که می‌توان آن را نماد این شهرستان هم به شمار آورد. گنبد رادکان در ۴۲ کیلومتری جنوب کردکوی و ۵۴کیلومتری جنوب غرب گرگان قرار گرفته است. این گنبد از دوردست‌ها نیز مشخص است و برای مسافران ساخته شده است. گنبدی که در زیرش کتیبه‌ای است که تاریخ ساخت آن به ۴۰۷ قمری می‌رسد، قرار گرفته است.

 

 

 

 

دیوار تمیشه به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر در جهت شمال- جنوب از دامنه‌های شمالی سلسله جبال البرز شروع شده و به خلیج گرگان منتهی می‌شود. موقعیت جغرافیایی آن در ۱۳ کیلومتری شهر کردکوی و حدود۱۰ کیلومتری جنوب خلیج گرگان است. به عقیده باستان‌شناسان در طول دیوار تمیشه، اتاقک‌هایی چوبی به عنوان برج نگهبانی و محل استراحت سربازان ساسانی ساخته شده است. ساسانیان دیوار تاریخی تمیشه را که باستان‌شناسان آن را ادامه دیوار تاریخی گرگان می‌دانند در اواخر قرن پنجم و ششم میلادی برای جلوگیری از هجوم هپتالیان ساخته بودند.

اگر قصد کردید به استان گلستان سفر کنید پیشنهاد میکنیم دیدن این میل را از دست ندهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2