برج المان گرگان استان گلستان

برج المان گرگان  استان گلستان

برج المان گرگان 

این سازه عظیم به عنوان ” نماد مدرن ” شهر گرگان در کنار دیگر نمادهای فرهنگی و تاریخی گرگان و در میدان بسیج، بزرگترین میدان شهری شمال کشور به شمار می‌آید وشهر گرگان که شهر تاریخ و طبیعت می باشد به همراه نمادها و جاذبه‌‌های متعدد تاریخی و طبیعی، یک نماد مدرن را نیز در بر گرفته است.

 

 

 

 

ارتفاع برج گرگان پنجاه و هفت متر می‌باشد و دومین برج بلند کشور پس از برج میلاد به شمار می‌رود که در چهار طبقه و یک طبقه زیرزمین با کاربری تجاری و اداری به مساحت هزار و پانصد متر مربع و یک طبقه آشپزخانه به مساحت حدود دویست و پنجاه مترمربع در ارتفاع سی متری احداث شده است. همچنین، یک طبقه رستوران به مساحت سیصد متر مربع در ارتفاع سی و چهار متری و یک طبقه تراس به مساحت صد و هفتاد متر مربع در ارتفاع سی و هشت متری احداث شده است.

 

 

 

 

از ویژگی‌های منحصر بفرد این برج می‌توان به یک تراس مخصوص با نمای شهر زیبای گرگان، رستوران منحصر بفرد گردان در بلندترین ساختمان استان و صاعقه گیر و آنتن پانزده متری با قابلیت تجهیزات ارتباطی اشاره نمود.ساخت این سازه پنجاه و هفت متری به یاد سال پنجاه و هفت، سال پیروزی انقلاب اسلامی در سال هزار و سیصد و هشتاد و شش در میدان پنج هکتاری بسیج شروع شد.

 

 

 

 

در تراس این برج، چشم انداز دل پذیری از نمای شهر و دشت گرگان و منطقه گردشگری سوگله یا هزارپیچ مشاهده می‌شود. همچنین رستوران گردان در یک فضای کروی شکل به ارتفاع دوازده متر، برج گرگان را از هر نظر منحصر به فرد ساخته است. فراهم کردن ایمنی و امنیت شهروندان برای استفاده از برج گرگان یکی از دغدغه‌‌های اصلی سازندگان آن به شمار می‌آمده، به همین دلیل یک زیرگذر عابر پیاده برای تردد ایمن عابران در ضلع شمال میدان بسیج ایجادشده است. در کنار این زیرگذر و در ضلع شمالی میدان، برای رفاه حال شهروندان و گردشگران و تسهیل عبور و مرور، یک پارکینگ به ظرفیت حدود دویست خودرو تعبیه شده است.

 

 

 

 

در اطراف برج گرگان امکاناتی همچون : پیاده روی اطراف برج، راه پله دسترسی به محوطه هم کف، کافی شاپ، بخش اداری، سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه، فضاهای تجاری، آسانسور، راه پله فرار، نمازخانه و همچنین فضای سبز و آب نماهای زیبای پیرامون برج و نیز امکان دسترسی به اینترنت بی سیم از سوی شهرداری گرگان فراهم آمده است. این برج مجموعه ای کم نظیر به شمارمی آید که برای رفاه حال شهروندان، گردشگران و مسافران بنا شده است.

اگر به شهرستان گرگان سفر کردید پیشنهاد می کنیم حتما از این برج زیبا دیدن فرمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2