آبشار بالی قایه استان گلستان

آبشار بالی قایه استان گلستان

بالی قایه به معنای کوه دارای عسل است. در حدود ۲۰۰ متری روستای بالی قایه کوهی وجود دارد که کندوهای طبیعی عسل در آن بوده که نام روستا از آن گرفته شده است.این روستا در فاصله ۴ کیلومتری روستای چناران و در مجاورت روستاهای آق امام، اوچران، سوجق و کمرلی است.آبشار بالی قایه دارای ارتفاعی در حدود ۱۰ متر می‌باشد که در ۵۰۰ متری روستا قرار گرفته است، و از دل دیواره‌ای سنگی به پایین میریزد. آبشار در محل برخورد به زمین آبگیر زیبایی ایجاد کرده است. منطقه آبشار درون تنگه‌ای زیبا واقع شده که مناظر بسیار زیبایی را پدید آورده است.

 

 

 

 

رودخانه بالی قایه از چشمه‌های روستای اوچران شروع و پس از ایجاد آبشار، از عبور کنار روستاهای بالی قایه، چناران و قره قل تپه به رودخانه اترک می‌ریزد. در منطقه آبشار پوشش گیاهی انجیر وحشی، درخت مو، انار، تمشک و… قابل مشاهده است.برای دسترسی به این آبشار وارد جاده مراوه تپه به سمت کلاله شوید و پس از ۱۷ کیلومتر به روستای بالی قایه میرسید.منطقه آبشار درون تنگه ای زیبا واقع شده که مناظر بسیار زیبایی دارد. در منطقه آبشار پوشش گیاهی انجیر وحشی، درخت مو، انار، تمشک و… قابل مشاهده است.مسیر ۱۷۰ کیلومتری مراوه تپه تا اینچه برون بهترین مسیری است که می ‌توانید رود اترک را ببینید. حدود هفت کیلومتر بعد از مراوه تپه، رود اترک از دور نمایان می ‌شود. البته در بیشتر این مسیر، دره‌ های عمیق فاصله رود تا جاده را پر کرده ‌اند و بیشتر باید به چشم‌ انداز رودخانه دل خوش کنید. در بعضی نقاط نیز می ‌توانید خودرو را پارک کرده و با احتیاط پایین بروید.

 

 

 

 

مسیر دسترسی

برای دسترسی به این آبشار وارد جاده مراوه تپه به سمت کلاله شوید که پس از ۱۷ کیلومتر به روستای بالی قایه میرسید. این روستا در فاصله ۴ کیلومتری روستای چناران و در مجاورت روستاهای آق امام، اوچران، سوجق و کمرلی واقع است.جاده مسیر مراوه تپه به کلاله تا دوراهی روستای بالی قایه آسفالته و از جاده تا آبشار شنی می باشد. این مسیر با مناظر بکر و سرسبز یکی از تفرجگاههای زیبای شهرستان مراوه تپه محسوب می شود.

آبشار بالی قایه استان گلستان با فضای زیبا و مفرح خود هرساله پذیرای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2