منطقه شکار ممنوع صوفیکم استان گلستان

منطقه شکار ممنوع صوفیکم استان گلستان

منطقه شکار ممنوع صوفیکم نام تالابی‌ است که در نزدیکی بندر ترکمن قراردارد  این تالاب ، ‪ ۳۳‬هزار و ‪۳۷۰‬ هکتار وسعت دارد و ورودی این تالاب از کیلومتر ‪  ۲۵‬جاده آق‌قلا به مرز اینچه‌برون در شمال استان گلستان ، آغاز می‌شود.

این تالاب زیستگاه برخی گونه‌های نادر حیات وحش از جمله روباه ترکمن و کوچک‌ترین پستاندار ایران یعنی حشره خوار کوتوله است. همچنین این منطقه و اطراف آن یکی از اقامتگاه‌های زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجری محسوب می‌شود که هر ساله از ۶ مسیر مهاجرت در جهان به این تالاب روی می‌آورند. ۱۳۰ گونه پرنده از جمله ۹ گونه پرنده مهاجر زادآور و ۱۲ گونه پرنده بومی زادآور در این تالاب زندگی می‌کنند. این تالاب به‌عنوان زیستگاه پرنده‌های حمایت‌شده و در معرض خطری مانند اردک سرسفید و عقاب دریایی دم‌سفید از اهمیت زیادی برخودار است.

 

 

 

در فصل مهاجرت، گونه‌های منحصربه‌فرد و نادرازجمله عقاب دریایی دم سفید و اردک سرسفید از کشورهای آفریقایی و اروپایی، هند و چین، ترکمنستان و چند فلات به ایران می‌آیند تا زمستان‌گذرانی خود را در گمیشان خلیج گرگان و زیستگاه‌های اطراف آن سپری کنند.

این منطقه با آب و هوای خنک و فضای زیبای خود هرساله پذیرای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است.

 

 

 


ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2