طیف آموزشی رشته حسابداری

طیف آموزشی رشته حسابداری

رشته حسابداری از جمله رشته هایی است که از داوطلبان سه گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می پذیرد و در آزمون هر سه گروه نیز درس ریاضی به عنوان مهمترین درس این رشته مطرح است. در واقع داشتن شم ریاضی در رشته حسابداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین یک حسابدار باید بتواند به خوبی گزارش کارهای خود را ارائه دهد.  بنابراین باید در ادبیات فارسی مسلط بوده و نگارش خوبی داشته باشد. در رشته حسابداری افراد می توانند به دلیل ماهیت فنی و دانشی این رشته در کشور، از مقطع هنرستان تا دکتری را در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی، آزاد، پیام نور و علمی کاربردی به کسب دانش در سطوح مختلف بپردازند و همچنین در موسسات و آموزشگاه های فنی حرفه ای مهارت مورد نیاز را کسب کنند.

 

فرهنگ کارآموزی

کارآموزی بهترین شروع برای هر حسابداری است. باید بدانید گرفتن مدرک تازه شروع مسیر دانشجویان است زیرا آموختن مسائل در دانشگاه ها به صورت پایه و تئوری می باشد و هنوز بسیاری از افراد آمادگی ورود به بازار کار را ندارند. به دلیل حساس و فنی بودن واحد حسابداری، تغییر قوانین کشور، کمبود دانش عملی در حسابداری و همچنین استفاده از ابزار های جدید در این حیطه، هیچ سازمان یا مدیری یک حسابدار کم تجربه یا بی تجربه را استخدام نمی کند. خوشبختانه فرهنگ کارآموزی در رشته حسابداری بسیار رایج شده است. هم از طرف دانشگاه ها و هم توسط افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند .

حال برای کارآموزی به کجا برویم ؟ همانطور که در بالا اشاره کردیم در زمان کارآموزی حسابداری، فرد متوجه می شود که کدام یک از گرایش های حسابداری ( حسابرس، حسابدار دولتی، حسابدار کسب و کار، حسابدار مالی و… ) را انتخاب کند. بنابراین بر حسب سلایق و علایق و همچنین اهداف می توانید یکی از موارد گفته شده را انتخاب کنید.

حال که هدف شما مشخص شد و متوجه شدید در کدام یک از سمت ها تمایل به فعالیت دارید کارآموزی خود را در همان بخش شروع کنید .

 

پیش نیاز های ورود به بازار کار حسابداری به صورت حسابدار حرفه ای

اگر می خواهید شانس بیشتری را برای ورود به بازار حسابداری داشته باشید و یا به صورت حرفه ای کار کنید و درآمد بیشتری را کسب کنید باید مهارت و پیش نیازهایی را فرا گیرید. هفت مهارت که باید یک حسابدار به صورت حرفه ای قبل از ورود به بازار کار داشته باشد ، عبارتند از :

  1. داشتن دانش و تجربه در زمینه ی استانداردها و اصول پایه رشته حسابداری ( کارآموزی ، یکی از بهترین مراحل برای کسب تجربه است.)
  2. آشنایی با نرم افزارهای ICDL و اینترنت
  3. Excel یکی از مهمترین ابزارهایی که یک حسابدار باید با آن آشنا باشد
  4. تسلط به قوانین مالیاتی
  5. تسلط به قوانین تأمین اجتماعی و قوانین کار
  6. ایجاد رزومه سازی و مستند سازی
  7. مهارت های ارتباطی
ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2