هتل قدیم رامسر استان مازندران

هتل قدیم رامسر استان مازندران

هتل قدیم رامسر هتلی با معماری بسیار زیبا در مرکز شهر جنب پارک ملی و در نزدیکی کاخ مرمر (موزه تماشاگه خزر) واقع شده است و یکی از معدود هتل‌ هایی است که در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته‌ است. هتل قدیم رامسر به سبک معماری آرت دکو توسط معماران آلمانی که در زمان پهلوی اول به فعالیت‌ های ساختمان‌ سازی دولتی اشتغال داشته‌ اند ساخته شد. ساخت این هتل در سال ۱۳۱۱ همزمان با تونل و جاده کندوان و دانشگاه تهران آغاز و ۳ سال به طول انجامید و بهره‌ برداری کامل از آن در سال ۱۳۱۷ صورت گرفت.

 

 

 

 

طبقه اول محل استراحت مهمانان، طبقه دوم رستوران و تالار پذیرایی و در طبقه سوم تالار اجتماعات و اتاق‌های هتل قرار دارد. هتل رامسر دارای یک زیرزمین است که تبدیل به سفره خانه سنتی شده و در مجموع دارای ۲۵ اتاق و ۵ سوئیت است.

 

 

 

 

زیربنای هتل قدیم رامسر حدود ۵۰۰۰ متر مربع می‌باشد که در ۳ طبقه ساخته شده‌است، هتل به لحاظ نوع معماری، زیبایی، موقعیت مکانی و تجهیزات یکی از مشهورترین هتل‌ های خاورمیانه به شمار می‌ رود. ورودی اصلی در جهت شمالی است و پلکان سراسری آن با مجسمه‌ های دختران مشعل به دست، رستم و سهراب، شیرهای غران و گلدان‌ های تزیینی آراسته شده‌ است. در دو سوی نمای بالای هتل، دو نقش برجسته نبرد انسان با شیر و گاو به چشم می‌خورد. ورودی هر طبقه با ستون‌ های تزیینی گچی و طاق‌ های هلالی تزیین شده و نرده‌ های پلکان داخلی از چوب‌ های خراطی شده و طرح‌ های گلدانی شکل است. بیشتر سقف‌ ها دارای گچ‌بری از نوع گیاهی و ورودی اتاق‌ ها دارای تزیینات گچی از نوع شمسه‌ ای و پر طاووس است. باغ مصفایی در جنوب هتل قرار دارد که به گونه‌ای زیبا باغچه‌بندی و گل‌آرایی شده و در فواصل مختلف جایگاه‌ های ویژه برای استراحت و پذیرایی مهمانان اختصاص یافته‌ است. اروپایی‌ ها در ساخت هتل نقش بسزایی داشتند و مجموعه‌ ای از سلیقه‌ آلمانی‌ها که در ساخت آن حرف اول را زدند، انگلیسی‌ ها که طراحی داخلی را عهده داشتند و ایتالیایی‌ ها که محوطه سازی کردند را در خود گرد آورده‌ است. در ورودی از بتن و ساج ساخته شده و بسیار خیره کننده‌ است.

 

 


 

 

 

وقتی به هتل قدیم رامسر می روید آشنا به نظر می آید چون در بخشی از سریال هزاردستان و کارآگاه علوی این هتل را دیدیم. هتل قدیم رامسر علاوه بر آن که لوکیشن خوبی برای فیلمسازی و مرکز سیاسی برای برگزاری جلسات محرمانه متفقین بود، در سال ۱۳۲۷ میزبان اولین کنفرانس، کنوانسیون حفظ تالاب های رامسر که مقر آن در لندن است هم بوده است. در حیاط پشتی این هتل نمادی نصب شده که ۴۰ نماینده از ۴۰ کشور صلح و دوستی در هنگام سفر خود به ایران در گذر از رامسر و اقامت در هتل قدیم رامسر آن را نصب کردند.

 

 

 

 

در همان سال‌ های اول ساخت هتل قدیم رامسر، که البته هتل بنیاد پهلوی نام داشته، دست اندرکاران در پی وجود چشمه آبگرم در نزدیکی آن بودند که با آزمایش این آبگرم متوجه شدند در بین ۱۱۰ چشمه آبگرم شناسایی شده در آن زمان در جهان دارای رتبه هفتم است و به این ترتیب در کنار هتل، مجموعه آبگرم برای آب درمانی هم راه اندازی شد.

 

 

 

 

در کنار هتل قدیم رامسر هتل دیگری نیز احداث شده است که به مجموع آنها هتل های آزادی رامسر می گویند. شماره های زیر شماره های این مجموعه است.

آدرس هتل های آزادی رامسر : رامسر، خیابان شهید رجایی، هتل های آزادی رامسر

کد پستی: ۴۶۹۱۷۱۹۷۹۵

تلفن هتل های آزادی رامسر :۰۱۹۲-۵۲۲۳۵۹۲-۵

فکس هتل های آزادی رامسر : ۵۲۲۵۱۷۴-۰۱۹۲

آدرس: رامسر، خیابان شهید رجایی

هتل قدیم رامسر،مکانی بسیار زیبا و سنتی برا استراحت گردشگران است که هرساله میزبان گردشگران عزیز از سراسر کشور است.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 


ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2