آبشارهای آتشگاه استان چهار محال و بختیاری

آبشارهای آتشگاه استان چهار محال و بختیاری

استان چهارمحال و بختیاری را بام ایران می دانند، مرکز این استان شهرکرد است که با ارتفاع ۲۰۶۶ متر بالاتر از سطح دریا مرتفع ترین مرکز استان ایران شمره می شود. موقعیت جغرافیایی این استان به آن طبیعت زیبا و منحصر به فرد بخشیده و دارای ۱۰ درصد از آب های آشامیدنی کل کشور است. یکی از جلوه های زیبای طبیعت این استان آبشارهای آتشگاه لردگان است که ۴۰ کیلومتر از شهری با همین نام فاصله دارد.

 

 

زیبایی های طبیعت

این معجزه زیبای طبیعت در کشورمان به آبشار مینیاتوری نیز شهرت دارد و یکی از دیدنی ترین های طبیعت ایران است. برای رسیدن به آبشار یک پیاده روی طولانی در پیش دارید که در این حین مناظر چشم نواز، آبشارهای پلکانی و درختانی تنومند را مشاهده خواهید کرد. آبشارهای آتشگاه لردگان حدود ۳ کیلومتر را روی زمین طی می کنند و به همین خاطر لقب طولانی ترین آبشار ایران را از آن خود ساخته اند. زمینی که آبشار از آن عبور می کند در دل کوه ها قرار دارد و پر از پستی ها و بلندی ها است و همین امر باعث شکل گرفتن آبشارهای آتشگاه لردگان شده است.

با تغییر حجم آب در فصل های مختلف سال تعداد آبشارها بین ۷ تا ۱۰ عدد تغییر می کند. از زیبایی های خارق العاده طبیعت در این منطقه می توان به دره ها و سبزه زار های اطراف آن در کنار شکوه آبشار اشاره کرد که باعث شده گردشگران زیادی برای تماشای آن بیایند. اغلب گردشگران در فصل تابستان به این جا می آیند تا از خنکای مطبوع آبشار نیز بهره مند شوند.

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشارهای آتشگاه لردگان ۱۹۰ کیلومتر با شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری فاصله دارند و در ۴۰ کیلومتری شهر لردگان قرار گرفته اند البته روستای سردشت نیز تنها ۲۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. در مسیر رسیدن به آن با خودرو از روستاهای میلاس، سردشت و از کنار رودخانه خزسان عبور خواهید کرد، که سرانجام به روستای آتشگاه منتهی می شود. آتشگاه نام  روستایی می باشد که در پایین رود این آبشارها و سر چشمه ها قرار دارد و طبق گفته ها هیچ ارتباطی به آتشگاه زرتشتیان ندارد.

آبشار در دره ‌ای به طول سه کیلومتر قرار دارد و از رود خراسان است که در آن سراریز می شود. رود خراسان یکی از سرچشمه های اصلی رود کارون که از ارتفاعات پوشیده شده از برف کوه های دنا و زاگرس در شمال استان کهگیلوبه و بویراحمد و جنوب استان اصفهان سرچشمه می گیرد. در ادامه چندین رودخانه دیگر نیز در استان چهارمحال و بختیاری به آن می پیوندند و سپس وارد استان خوزستان می شوند.

روستاى آتشگاه که به یاد آورخاطرات سرداران است،‌ دره ‌‌اى تنگ و زیبا با خصوصیات بکر و طبیعى است. در میان دره، رودخانه خروشانى جارى است و سنگ ‌هاى آهکى و گچى و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان ‌گنجشک در سارسر زمین های اطراف دیده می شوند. شیب زیاد و پستى و بلندى‌ هاى زمین های کوهستانی آبشارهاى کوچک متعددى را در طول ۳ کیلومتر ایجاد کرده است. اگر گذارتان به لردگان افتاد، پیشنهاد می کنیم که سری هم به پیست اسکی چلگرد در حاشیه روستای چلگرد بزنید که در بخش شرقی دامنه کوه کارکنان واقع شده است.

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2