موزه فرش ایران استان تهران

موزه فرش ایران استان تهران

موزه فرش ایران یکی از موزه‌های تخصصی تهران است که در آن از فرش‌هایی نفیس و زیبا نگهداری می‌شود. در این مقاله با هم راه‌های دسترسی به این موزه را بررسی می‌کنیم.

 

 

 

 

اگر به بخش شمالی پارک لاله تهران سر زده باشید، حتما ساختمانی زیبا که با الهام گرفتن از دار قالی طراحی شده است را دیده‌اید. این بنا، موزه فرش ایران است که در آن فرش‌هایی نفیس و تاریخی نگهداری می‌شود. 

 

 

 

 

 

 

عمده فرش‌های به نمایش در آمده در موزه فرش ایران مربوط به بازه زمانی قرن یازدهم هجری قمری تا دوران معاصر است. این فرش‌ها مربوط به نقاط مختلف کشورمان است و در هر بخش از موزه توضیحاتی درباره تفاوت نقش و نگار و مواد استفاده شده در فرش‌های همان منطقه ارائه شده است. از جمله این مناطق می‌توان به اصفهان، تهران، تبریز، کاشان، مشهد، قم، سنندج و کرمان اشاره کرد. 


 

 

 

موزه فرش ایران، در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۶ افتتاح شد و نمای بیرونی ساختمان آن با اقتباس از معماری ایرانی شبیه به دار قالی ساخته شده است.

آدرس

موزه فرش ایران در تقاطع خیابان‌های کارگر شمالی و فاطمی قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

دسترسی

برای رسیدن به موزه فرش ایران، می‌توانید در ایستگاه مترو میدان انقلاب اسلامی در خط ۴ مترو تهران از قطار پیاده شده و از آنجا با تاکسی در خیابان کارگر شمالی به تقاطع خیابان دکتر فاطمی و ورودی موزه فرش برسید که مسیر نسبتا کوتاهی است. همچنین، اتوبوس‌های مسیر میدان آزادی-میدان هفت تیر و میدان آزادی-میدان ولیعصر در ضلع جنوبی پارک لاله ایستگاه دارند و از آنجا با پنج دقیقه پیاده‌روی به موزه فرش می‌رسید. 

 

 

 

 

 

 

اگر قصد استفاده از تاکسی دارید، می‌توانید از تاکسی‌هایی استفاده کنید که از بلوار کشاورز، خیابان فاطمی و خیابان کارگر شمالی تردد می‌کنند. از میدان ولیعصر، میدان دکتر فاطمی، میدان هفت تیر و انقلاب اسلامی به ورودی‌های مختلف اطراف پارک لاله تاکسی تردد می‌کند و می‌توانید پس از پیاده شده شدن از تاکسی به سمت موزه فرش ایران بروید.

 

 

 

 

 

 

زمان بازدید

برای بازدید از موزه فرش می‌توانید همه روزه به جز دوشنبه و ایام سوگواری از ساعت ۹ تا ۱۸ به این موزه مراجعه کنید. عکاسی بدون استفاده از فلش در موزه آزاد است.

این موزه جذاب و دیدنی را به دانشجویان و عموم مردم و همچنین مسافران نیز پیشنهاد میکنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
1 دیدگاه

کاربر 59796 1398/12/08 21:43:53
من از این موزه دیدن کردم...خیلی زیبا و فضای خیلی خوبی داره با مسیوبین خوش برخورد
0
0
0

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2