تفرجگاه سیاسرد

تفرجگاه سیاسرد

تفرجگاه سیاسرد از دیدنی‌ترین مکان‌های طبیعی شهر بروجن است. این گردشگاه سرسبز و غیرقابل توصیف و رویایی را می‌توان یکی از خنک‌ترین جاهای کشور در فصل گرم دانست.

 

 

چشمه سیاسرد بروجن که گردشگاه اطراف آن نیز با نام همین چشمه شهرت یافته است، در ۴ کیلومتری شهر بروجن در استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است. این منطقه که در کنار کوه سیاسرد قرار دارد، دارای هوای خنک و فوق العاده‌ای است. شاید بتوان گفت به علت همین هوای خنک و لطیف است که بیشترین میزان گردشگر در فصل‌های گرم را به خود اختصاص می‌دهد. هوای مطبوع و درختان کهنسال این منطقه با چشمه زیبایش مکانی رویایی را برای گشت و گذار و گردش در این منطقه پدید آورده است که گردشگران بسیاری از تمام نقاط ایران به سمت آن جذب می‌شوند. فضاسازی‌های مناسب و سهل‌الوصول بودن، میل به بازدید از گردشگاه را دو چندان می‌کند.

 

 

تفرجگاه سیاسرد

منطقه گردشگری سیاسرد بر سر راه جاده بروجن به خوزستان قرار گرفته است. به دلیل همین موقعیت که جاده پرترددی است، تعداد مسافران بسیاری از سمت همین جاده جذب گردشگاه می‌شوند. گرم بودن منطقه خوزستان و در مسیر بودن این گردشکاه خنک سبب می‌شود که این منطقه بیشترین گردشگر را از سمت استان خوزستان به خود جذب کند. اما در واقع آنچه سبب داشتن رتبه اول گردشگری در این منطقه شده، هوای تمیز و خنک گردشگاه است. با وجود اینکه در حال حاضر در روزهای پایانی بهار به سر می‌بریم و به گرمترین ماه سال نزدیک می‌شویم، این منطقه همچنان خنکی و سرسبزی خود را حفظ کرده است.

 

 

خنکی هوا در این تفریحگاه به حدی است که در شب کاملا سرد می‌شود و امکان ماندن در این منطقه به علت سردی هوا در ساعات شب کمتر امکانپذیر است. دلیل سردی هوا علاوه بر آب چشمه، می‌تواند ارتفاع کوه سیاسرد از سطح آب که در حدود ۲۷۰۰متر است باشد. ارتفاع دامنه این کوه نیز ۴۵۰ متر است. این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری استان شناخته شده و هرساله رتبه‌اول و دوم در این زمینه را به خود اختصاص می‌دهد. توصیه می‌شود برای ماندن در شب در این گردشگاه رویایی، لباس و تجهیزات گرم به همراه خود داشته باشید. سردی هوا در این منطقه در شب‌های تابستان یکی از جذبه‌هایی است که گردشگران با تجربه کردن آن متعجب می‌شوند.

 

 

بسیاری از کسانی که شبهای تابستان را در گردشگاه سیاسرد تجربه کرده‌اند بر این عقیده‌اند که چنین تجربه‌ای را در جاهای دیگر ایران نداشته‌اند و این منطقه از لحاظ هوا منحصر به فرد است. بجز هوای لطیف و خنک این تفرجگاه، آنچه در این منطقه قابل لمس و چشمگیر است همراه شدن طبیعت زیبا و خنکی هوا با پاکیزگی این منطقه است. نظافت و تمیزی که در این گردشگاه به چشم می‌خورد یکی دیگر از امتیازاتی است که می‌توان به این منطقه نمونه گردشگری داد.

 

 

طبیعت رویایی سیاسرد

آب چشمه‌های سیاسرد بسیار گوارا و خاص است. این آب از منابع آبی زیر کوه سیاسرد تامین می‌شود. چشمه سیاسرد در سالهای آبسالی دارای حجم زیاد و گوارایی بوده است. گردشگاه سیاسرد در زمستانهای سرد هم دیدنی و مورد استفاده است. این منطقه در زمستان نیز با داشتن کوه‌ها و تپه‌های اطراف و بارش فراوان برف به عنوان مکان تفریحی جوانان برای ورزش اسکی و دیگر بازیهای زمستانی مورد استفاده قرار می گیرد و پیست اسکی طبیعی و آماتور آن بر روی کوه سیاسرد برپا می‌شود. این گردشگاه رویایی به دلیل جذب گردشگر زیاد هر روز و هر سال زیباتر می‌شود. وجود چشمه آب و درختان قطور و متراکم، بهشت زیبایی از آب و سبزه را در حاشیه شهر بروجن با آب و هوایی مطبوع برای گردشگران فراهم کرده است.

 

 

دالان سبز پر سایه‌سار و شادی‌آور مسیر چشمه سیاسرد چشم گردشگران را به سمت خود خیره می‌کند و تصویری رویایی و چشم‌اندازی غیرقابل وصف را ایجاد می‌کند. این نشیمن‌گاه خاص، در روزهای تعطیل از لحاظ تراکم جمعیت به اوج می‌رسد. درختان قطور چنار این دالان که بیشتر زیبایی این منطقه به آنها مدیون است را اهالی بروجن ۷۰۰ساله می‌دانند. این مکان یکی از امن‌ترین گردشگاههای منطقه چهارمحال و بختیاری است که در روزهای تعطیل، نوروز و ایام تعطیل تابستان هزاران نفر جمعیت گردشگر را در خود جای می‌دهد.

 

 

گردشگاه خاص و زیبای سیاسرد در سال ۱۳۸۶ به عنوان گردشگاه ملی معرفی شد و به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست یافت. به دلیل بازدید بسیار گردشگران و استقبال بی‌نظیر از منطقه، در سالهای اخیر عنوان گردشگاه نمونه استان چهارمحال و بختیاری را به خود اختصاص داد.

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2