موزه هنرهای تزئینی استان تهران

موزه هنرهای تزئینی استان تهران

موزه هنرهای تزئینی تهران بدین منظور تشکیل شده است که تمام هنرهای ایران را در معرض دید عموم قرار دهد. این موزه مجموعه ای تمام عیار از قدرت دستان توانمند ایرانی هاست آنقدر که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

 

 

 

 

موزه هنرهای تزئینی تهران از جانب دیگری هم شوق بازدید را در علاقمندان بالا برده است و آن از حیث بناییست که موزه در آن قرار دارد. نام اصلی این ساختمان رکیب خانه است که در زمان شاه عباس یکم به منظور نگهداری از لوازم سوار کاری، یراق آلات و مرکب های سلطنتی ساخته شد، درست در اوایل قرن 11 یا به عبارتی 400 سال پیش ، که با انقراض این حکومت این بنا متروکه و بدون استفاده شد. بعد از روی کار آمدن حکومت قاجار این بنا دوباره شکوه و جمال گرفت و براساس زمان و تاریخ آن دوره بازسازی شد و مکانی برای اندرونی ضل السلطان شد.

بعد آن حکومت پهلوی بوجود آمد که ساختمان مورد بازسازی مجدد قرار گرفت وبه سبک و سیاق آن دوران شد، و محل فعالیت اداره آمار و ثبت احوال در آنجا قرار گرفت پس از آن که انقلاب اسلامی روی کار آمد، سازمان میراث فرهنگی با توجه به دانستن قدمت مکان و ارزش بنا آن را بازسازی و سعی در نگهداری آن کرد تا آنکه در سال 75 به عنوان موزه بازگشایی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

 

 

اما در این مکان اشیایی مربوط به سده دهم تا چهاردهم هجری قمری است، ورای تاریخ بازگشایی بنای این موزه خود  در سال 1338  ساخته شد.
این موزه شامل چهار طبقه می باشد  که هر طبقه را مختص نمایش هنر خاصی قرار دادن، طبقه همکف نمایشگاه دائمی آثار موزه ای کاخ مرمر است که شامل منبت کاری و خاتم کاریست
طبقه اول : به بافت ها و دوخت های سنتی ایران و سوزن دوزی می پردازد.
طبقه دوم : دارای پنج بخش جداگانه است که به ترتیب  بخش خاتم، بخش منبت، بخش لاکی، بخش فلز، و بخش شیشه می باشد.
طبقه سوم : انواع نقاشی ها و مینیاتورها قرار دارد.

اگر دنباله رو هنر و صنایع دستی با ارزش هستید حتما به موزه سر بزنید چرا که در هر کدام از این آثار چنان ظرافت و تبحوری وجود دارد که نمی توان قیمتی برآن گذاشت.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2