کرونا چیست و روش های مقابله با آن

کرونا چیست و روش های مقابله با آن

کرونا نام بیماری که به تازگی و ممکن است برای اولین بار باشد که به گوش ما می خورد. محل پیدایش ویروس کرونا چین بود اما به سرعت در سراسر جهان پخش شد و تلفات زیادی گرفت.اما کرونا چیست؟ راه مقابله با این ویروس چیست؟ آیا درمان قطعی برای این ویروس پیدا شده است؟

کرونا چیست؟

کرونا نام خانواده ای از ویروس ها است که شامل ویروسی مثل سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری هایی مثل سارس، مرس و... می شود. ویروس کرونای جدیدی که به اسم کرونای ووهان مشهور شده و توسط سازمان جهانی بهداشت به کرونوئید 19 (19-COVID) نام گذاری شده زیر مجموعه خانواده "کرونا ویروس" هاست.

منشا ویروس کرونا حیوانات هستند و این ویروس در بین حیوانات یک ویروس رایج بوده و با تغییر شکل می تواند انسان را نیز آلوده کند. طبق تحقیقات انجام شده کرونا از لحاظ توالی ژنتیکی 96 درصد با خفاش شباهت دارد اما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد منشا پیدایش این ویروس در دسترس نیست.

علائم کرونا چیست و در صورت مشاهده این علائم چه اقداماتی انجام دهیم؟

تب، تنگی نفس، سردرد، سرفه، عطسه و مشکلات تنفسی از علائم این ویروس است.

 

درصورتی که علائم بالا را مشاهده کردید از خانه خارج نشده و در اتاق جداگانه ای از اعضای خانواده خود را قرنطینه کنید و با مراکز درمانی در تماس باشید. درصورت امکان از سرویس بهداشتی مجزایی نیز استفاده کنید.
اگر علائمی مثل مشکلات تنفسی شدید. تب شدید و سرفه داشتید حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید و قبل از رفتن، مرکز درمانی مورد نظر را از آمدن مورد مشکوک به کرونا آگاه سازید. یادتان بماند که مصرف آنتی بیوتیک ها هیچ تاثیری در بهبودی این بیماری ندارد پس به هیچ وجه به صورت خودسرانه، آنتی بیوتیک و دارو های دیگر مصرف نکنید. 

راه های مقابله و پیشگیری

شستن مداوم دست ها با آب و صابون و ضدعفونی کردن به وسیله الکل یا مایع ضدعفونی کننده الکل دار، مهمترین راه پیشگیری از این بیماری است.

دست ها همیشه با سطوح مختلف در ارتباطند پس تماس آنها با چشم دهان و بینی می تواند به راحتی ویروس را به بدن منتقل کند، پس از تماس دست با چشم ها، دهان و بینی خودداری کنید.

تا حد امکان در خانه بمانید و فقط برای انجام کارهای ضروری، با رعایت کامل نکات بهداشتی از خانه خارج شوید. حضور در مکان های عمومی احتمال انتقال ویروس را افزایش میدهد.

تمام وسایلی که همراه خود به خانه می آورید از جمله گوشی، کلید و... را حتما و قبل از ورود به خانه ضدعفونی کنید.

ویروس کرونا به وسیله قطرات تنفسی به راحتی منتقل می شود، پس باید با افرادی که سرفه یا عطسه می کنند حداقل یک و نیم متر فاصله داشته باشید.

اگر خودتان عطسه یا سرفه می کنید حتما هنگام عطسه یا سرفه دهان و بینی خود را با دستمال یا داخل آرنج بپوشاند و سریعا دستمال آلوده را با رعایت نکات بهداشتی دور بیندازید.

 

تشخیص کرونا

برای تشخیص کرونا باید به آزمایشگاه ها مراجعه کنید اما در صورت مشاهده علائم جزئی به هیچ وجه به بیمارستانها نروید و فقط در صورت بروز علائمی مثل تنگی نفس شدید و تب به بیمارستان یا مراکز درمانی مراجعه کنید، در غیر این صورت در خانه بمانید و به هیچ وجه از خانه خارج نشوید.

تعداد آزمایشگاه هایی که امکانات مناسب برای آزمایش و تشخیص کرونا را دارند محدود است و فرآیند تشخیص این ویروس تا چند روز طول می کشد پس به هیچ وجه گول تبلیغات آزمایشگاه های خصوصی را نخورید و برای تست کرونا فقط به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید.

 

 

اما در مورد درمان کرونا باید بدانید هیچ درمان قطعی برای این ویروس شناسایی نشده و پیدا کردن دارو یا راه درمانی برای این ویروس ممکن است زمان بر باشد پس بهترین کار رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از شیوع این ویروس است.

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2