چشمه کورسا استان کهگیلویه و بویر احمد

چشمه کورسا استان کهگیلویه و بویر احمد

کورسا نامی است قدیمی بر چشمه‌ای زیبا با آبی زلال و گوارا که از پر آب‌ترین چشمه‌هایاستان کهگیلویه وبویراحمد محسوب می‌شود و از دل رشته کوه‌های زاگرس بیرون می‌آید. این آبشار یکی از مکان‌های دیدنی و زیبای شهرستان چرام است و در  فصول مختلف سال به ویژه در فصل بهار میزبان میهمانان و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است. این چشمه در میان دو روستای موگر و تنگه پیرزال واقع شده است و با خارج شدن از شکاف‌های کوه و جاری شدن در دشت، منظره‌ای زیبا و دل‌انگیزی را به وجود آورده است. کورسا بعد از بحران کم بارشی اخیر خشکیده و بی روح شد و دیگر آبی از آن بیرون نیامد.

 

 

 

 

بارندگی های پیاپی در شهرستان چرام سبب جوشش چشمه‌ها و رودخانه های فصلی شده و خوشحالی مردم و کشاورزان چرامی را به همراه داشت. چشمه‌ها و رودخانه های فصلی که به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر با خشکیدگی مواجه شده بودند با بارش‌های اخیر جانی دوباره گرفته و احیا شده‌اند.

 

 

 

 

بر اساس گزارش ها تداوم بارش ها در شهرستان چرام سبب جاری شدن آب چشمه روستاهایی شیخ حسین و موگرم شده و چشمه و منطقه تفریحی کورسا پر از آب شده است.

 

 

 

 

چشمه کورسا از جاذبه‌های مهم گردشگری شهرستان چرام در فصل زمستان و بهار به شمار می‌رود که متأسفانه امسال و در پی خشک‌سالی‌ها اخیر از همان ماه های اول سال با خشکیدگی کامل مواجه شد.آخرین باری که چشمه کورسا رو پر از آب و زیبا مشاهده کردیم فروردین 94 بود  اما بارش رحمت الهی دگر باره این جاذبه زیبا را زنده کرد واکنون بعد از 9 ماه با جاری شدن آب از دل چشمه  جان دوباره گرفته است.چشمه و آبشار فصلی کورسا در 5 تا هفت کیلومتری شهرستان چرام واقع شده است.

چشمه کورسا میزبان گردشگران داخلی و خارجی و علاقمندان به طبیعت میباشد .

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2