بازار هنر استان اصفهان

بازار هنر استان اصفهان

تاریخ ساخت بنای این بازار مربوط به سال ۱۱۱۶ هجری قمری و تاریخ اتمام آن به سال ۱۱۱۸ باز می گردد. بازار قدیمی اصفهان در سال ۱۳۴۰ توسط اوقاف به دست هنرمندان واجد شرایط سپرده شد تا بنای بازار از بین نرود، هنرمندان در این بازار صنایع دستی خویش را که امروزه عمدتا طلا و جواهر است به فروش می رسانند. این بازار را در سال ۱۳۴۵ مرمت و بازسازی کردند، ولی همچنان سقف بازار را خطر تخریب، تهدید میکند.

 

 

 

 

 

 

بازار هنر دارای دو طبقه بوده و در طبقه ی بالای آن کارگاه های مرتبط با واحد های تجاری همکف وجود دارد. مصالح بکار رفته در بنای بازار هنر اصفهان از خشت و آجر می باشد که در زمان خود بهترین مصالح بومی بوده است. عمدتا غرفه های بازار هنر اصفهان هم سطح زمین است و در جلوی بعضی از آن ها یک سفه مشاهده می شود. طول بازار به طور تقریبی ۲۰۰ متر مربع می باشد و دارای ۷۸ واحد مغازه است.

 

 

 

 

در بازار سنتی هنر اصفهان عمده ی مغازه های موجود و فعال، از صنف طلا و نقره هستند که هنرمندان در کارگاه های موجود در بازار آن ها را تولید می کنند. انواع فروشگاه های طلا فروشی، زیورآلات و بدلیجات را می توان در بازار هنر اصفهان یافت. بازار هنر در اصفهان به صورت تخصصی بورس طلا و سکه و … شده است.

دیدن از این بازار زیبا و محصولات سنتی آن را به شما گردشگران عزیز پیشنهاد می کنیم.

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2