تنگه ماغر استان کهگیلویه و بویر احمد

تنگه ماغر استان کهگیلویه و بویر احمد

یکی از تنگه‌های زیبای استان چهارفصل ایران، تنگه ماغر است. منطقه گردشگری ماغر معروف به تنگ ماغر، در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی در تنگه‌ای زیبا و سرسبز واقع شده است. جاده ارتباطی تنگ ماغر به بخش سرآسیاب یوسفی و شهرستان لنده یکی از جاده‌های قدیمی منطقه بوده است که در گذشته بخش ماشین روی این جاده پر پیچ و خم به همین تنگه منهتی می‌شد و مردم مجبور بودند بقیه مسیر را با چهار پایان طی کنند. این جاده ارتباطی امروزه تا دورترین روستاهای شهرستان گسترش یافت.

 

 

 

 

اکنون این جاده ارتباطی استان‌های جنوب و جنوب غربی کشور را به مرکز و شرق کشور متصل می‌کند و گردشگران می‌توانند با انتخاب تنگ ماغر به‌عنوان یک ایستگاه امن تفریحی و با امکانات مناسب رفاهی، در اردوگاه ماغر توقف کرده و استراحت کنند و از مناظر طبیعی و باستانی این منطقه بکر در کنار خانواده خود لذت ببرند.بررسی باستان‌شناسان بر روی صخره‌های باستانی تنگ ماغر و شواهد تاریخی موجود نشان از این دارد که این منطقه از جمله محل تفریح حکمرانان و پادشاهان دوره ساسانی بوده و در بخش‌هایی از این مسیر راه شاهی موجود تاییدکننده این واقعیت است. وجود باغات، چشمه‌های آب شیرین، اردوگاه تفریحی ایجاد شده با امکانات مناسب و درختان سرسبز بلوط و سرو سبب شده گردشگران زیادی در تمام فصول سال این مکان را به‌عنوان مقصد سفرهای تفریحی و گردشگری خود انتخاب کنند.

 

 

 

 

تنگ زیبای ماغر در شهرستان بهمئی با داشتن آب و هوای بسیار مطبوع و معتدل و همچنین پوشش گیاهی و جنگل‌های زیبا سالانه پذیران حجم عظیمی از گردشگران از سراسر ایران است.تنگ ماغر اگرچه مکانی تاریخی نیز محسوب می‌شود، اما آمار نشان می‌دهد که بیشتر طبیعت سرسبز و هوای دلکش و کوهستانی آن است که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. گردشگران با هدف گذراندن اوقات خود در این طبیعت زیبا به منطقه می‌آیند و سپس از تاریخی بودن آن نیز مطلع می‌شوند.

 

 

 

 

بسیاری از گردشگرانی که وارد این منطقه گردشگری می‌شوند طبیعت‌گردانی هستند که از اقصی نقاط ایران به‌خصوص جنوب کشور به این منطقه جذب می‌شوند.بر اساس کتیبه‌های باستانی و تاریخی بازمانده در تنگ ماغر، این منطقه از جمله مکان‌هایی بوده که محل تفریح حکمرانان و پادشاهان دوره ساسانی بوده که در بخش‌هایی از این مسیر جاده‌ای که در دوره ساسانی استفاده می‌شد، تاییدکننده این واقعیت است. آثار معماری صخره‌ای تنگ ماغر مربوط به دوره ساسانیان است و در ۲۰ کیلومتری شمال بخش بهمئی قرار گرفته است.

آثار معماری صخره‌ای تنگ ماغر که به دوره ساسانیان می‌رسد در تاریخ دوم آبان سال ۱۳۸۲ خورشیدی با شماره ثبت ۱۰۵۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.چشم‌اندازهای زیبای طبیعی آب و هوای معتدل و چشمه‌های جوشان در محیط اطراف تنگ ماغر سبب شده است که تعداد زیادی از گردشگران این منطقه را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

دیدن از این تنگه زیبا و طبیعت بکر را به شما گردشگران عزیز پیشنهاد میکنیم .

 

 


 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2