امامزاده بی بی سکینه شهریار استان تهران

امامزاده بی بی سکینه شهریار استان تهران

درباره نحوه درگذشت بی بی سکینه در کتب کنزالانساب و همچنین در کتاب بحرالانساب آمده است که: فرزندان امام موسی کاظم (علیهم السلام) عبدالرحمن، زید، سلیمان، حمزه و سکینه خاتون در ولایت زهر آب افتادند، عبدالرحمن و زید را در پلنگ آباد و سلیمان را کوشک آباد و سکینه خاتون بنت امام موسی کاظم (علیهم السلام) را در شهر آباد شهید کردند، خارجیان مرد آباد از عقب آمدند، در شهر آباد چشمه ای بود پر آب که حضرت سکینه خاتون خود را در میانه آب افکند و غایب شد. بقعه ای در آنجا ساخته شد و آن را مزار هزارخانی نهادند. (کتاب بحرالرحاب، ص۵۶۹)

 

 

 

 

نسب امامزاده بی بی سکینه در کتاب بحرالحرحاب، ص ۵۶۹ فرزند امام موسی بن جعفر (علیه السلام) و خواهر گرانقدر حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) می باشد.

یکی از مصفاترین زیارتگاههای حومه شهرستان شهریار، بقعه متبرکه امامزاده بی بی سکینه (علیها السلام) می باشد که در جاده ملارد و در مسیر جاده ترانزیت غرب کشور جنب صالح آباد خاتونلر صفادشت قرار گرفته است که زیارتگاه عاشقان و مریدان اهل بیت (علیهم السلام) و صاحب کرامات فراوانی است که مورد توجه زائران از شهرهای مختلف کشور می باشد و سالانه میلیون ها نفر به زیارت حضرتش مشرف می شوند. ساختمان اصلی بقعه که نوساز و دارای تزیینات معماری اسلامی از قبیل کاشی کاری و آیینه کاری با دیوارهای باربر و سقف طاق ضربتی با نمای سنگ و داخل بقعه به صورت آینه کاری و دارای ضریح نقره ای طلاکوب که در سال ۱۳۷۲ توسط هنرمندان اصفهانی طراحی و نصب گردیده و بقعه مزبور دارای گنبدی آجری با پوشش کاشی خشتی است که اخیراً ساخته شده است. دو گلدسته نیز در طرفین ایوان ورودی بنا گردیده است.

 

 

 

 

این بقعه از امکانات رفاهی مناسب مثل زائرسرا، واحد فرهنگی جهت استفاده زائرین محترم برخوردار است در محوطه بقعه گورستان و غسالخانه و سردخانه قرار دارد و دارای طرح جامع می باشد. این امامزاده دارای ۴۰ باب زائرسرا با ۱۱۵ اتاق جهت استراحت و اسکان زائران و نیز امکانات اولیه جهت زوار است. در فضای صحن امامزاده قبور شهدا قرار دارد. در مجاورت این بقعه بازارچه ای فصلی برپا می گردد.

آدرس :استان تهران ـ شهرستان شهریار ـ بخش ملارد ـ شهر صفادشت ـ جاده ملارد

این بقعه نظر به نزدیکی آن به تهران بیش از پیش می تواند مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گیرد و هر هفته میعادگاه عاشقان ائمه اطهار و خاصه امام رضا (ع) باشد.

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2