باغ وحش ارم استان تهران

باغ وحش ارم استان تهران

ارم تنها به شیراز محدود نیست. این باغ بهشتی، هم‌نامی در کلان شهر تهران دارد. این پارک تفریحی 72 کیلومترمربعی، در کیلومتر چهار جاده تهران - کرج، بزرگترین پارک ایران به شمار می‌رود. پارک ارم که پیشتر به نام سازنده‌اش رحیم علی خرم، پارک خرم نامیده می‌شد، پس از انقلاب به پارک  ارم تغییر نام داد و اکنون بنیاد مستضفان متولی آن محسوب می‌شود. این پارک وسیع، در دل خود 3 شهر بازی با عنوان لوناپارک جای داده که مجموعا 74 دستگاه بازی دارند.

 

 

 

 

 

 

نخستین شهربازی، امکاناتی کم‌نظیر در حد کلان شهری چون تهران دارد. این امکانات شامل 32 بازی برای سنین سه سال به بالاست. مهم‌ترین جاذبه‌های آن فان استریپ، تونل وحشت، کشتی صبا، اسب گردان و رنجر دوبل است. شهربازی دو، با بازی‌های متنوع‌تری چون فریزبی کودک، سورتمه، جایرسوینگ، پاراتاور و موتور کودک، در کنار شهربازی شماره یک قرار دارد. کریزی موس، تاب پرنده، اسکیت یو، ماشین بنزینی، آبشار، ترن هوایی خانواده و عینک سه بعدی نیز در شهربازی شماره سه قابل دسترسی هستند.

 

 

 

 

قلعه صورتی رنگ ارم که بیشتر از 150 بازی را در فضای سرپوشیده خود جای داده بهترین محل برای سرگرم کردن بچه‌ها و حتی مکانی برای گذران لحظاتی مهیج و شاد برای بزرگترهاست. اما ارم تنها شهربازی نیست و در واقع یک مجموعه تفریحی فرهنگی و از مشهورترین دیدنی های تهران محسوب می‌شود. باغ وحش ارم، نخستین باغ وحش ایران و مربوط به دوره ناصرالدین شاه، در اکباتان کنونی، بیش از 121 گونه جانوری بومی و جهانی دارد.

 

 

 

 

 

 

این باغ وحش را ناصرالدین شاه بعد از سفر به فرنگ و سبک و سیاق اروپاییان در عمارت دوشان تپه، که خود محلی باصفا و آباد بود ساخته و زمانی در آن گونه‌هایی چون ببر مازندران که اکنون منقرض شده‌اند نیز زندگی می‌کردند. باغ وحش ارم، فقط قدیمی‌ترین از نوع خود نیست بلکه با هفت هکتار وسعت در 4 کیلومتری تهران به سمت کرج،بزرگترین باغ وحش ایران نیز به شمار می‌رود. (این باغ وحش درست روبه روی پارک ملت در خیابان ولی عصر قرار گرفته بود اما اکنون به پارک ارم تهران منتقل شده است).

 

 


 

 

مسیر بازدید از این باغ وحش را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که می‌توانید همه حیوانات را در مسیری سرراست و مستقیم بازدید کنید و از همانجایی که وارد باغ وحش شده‌اید، خارج شوید.از جذاب‌ترین حیوانات این مجموعه می‌توان به رزوس، بابون و شامپانزه اشاره کرد، حیواناتی که ما همگی آن‌ها را با نام بابون می‌شناسیم.

 

 

 

 

 

 

از کنار قفس‌ها که بگذریم صدای نعره شیرها و دیگر درندگان ما را به سمت خود می‌کشاند، از جمله این حیوانات درنده می‌توان به چندین شیر آفریقایی، ببر سیبری با خطوط زیبای بدنش و پلنگ ایران اشاره کرد که اگر دوست دارید غذاخوردن آنها را تماشا کنید می‌توانید در روزهای زوج حوالی ساعت ده صبح تا یک ظهر به باغ وحش ارم تهران مراجعه کنید، هر چند در این ساعت بیشتر حیوانات لم داده‌اند تا چرتی کوتاه داشته باشند.

 

 


 

گفته می‌شود غذای گوشتخواران باغ وحش ارم هفته‌ای 12 الاغ است. اگر عاشق نگاه کردن به پرندگان هستید، صبح‌ها به این باغ وحش بیایید تا نغمه و آواز آنان شما را پر از شور زندگی کند. هرچند شاه بوف‌ها زندگی شبانه‌ای دارند و روزها پیدایشان نیست. گشتی در قسمت پرندگان که بزنید با دنیای رنگی آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید و از این همه تنوع در این موجودات شگفت‌زده می‌شوید.

 

 


 

عقاب طلایی و دیگر پرندگان گوشتخوار، فلامینگو، طاووس‌های رنگارنگ، پرندگان دانه خوار و پرندگان آبزی مانند مرغابی و اردک از جمله پرندگانی هستند که می‌توانید در باغ وحش ارم تهران ببینید. قسمت مارها از دیگر قسمت‌های جذاب این باغ وحش است که طرفداران خاص خود را دارد، طرفدارانی که دوست دارند مار پیتون را به دور گردن خود بیندازند و با آن عکس یادگاری بگیرند.

 

 

 

 

 

 

دیدن شترهای دوکوهانه و گورخرها در بخش‌های دیگر باغ وحش نیز خالی از لطف نیست. نکته جالب توجه در بازدید از باغ وحش ارم این است که شما آنجا می‌توانید گاهی توله شیرها یا حتی بچه شامپانزه‌ها را بغل کنید و با آنها عکس یادگاری بگیرید، با راهنمایی مسئولین غذاهای مخصوص حیوانات را تهیه کنید و به آن‌ها غذا بدهید، سوار یک شتر دوکوهانه شوید، غذاخوردن مار پیتون و پرندگان گوشتخوار را از نزدیک ببینید و یا حتی خرگوش و سنجاب کوچکی برای خود خریداری کنید.

 

 

 

 

هرگاه خسته شدید می‌توانید در زمین بازی انجا دقایقی بنشینید و فرزندانتان نیز در آنجا مشغول بازی شوند. در بین سه دریاچه مصنوعی تهران، دریاچه  9 هکتاری ارم نیز امکاناتی مثل قایقرانی و ماهیگیری بویژه صید ماهی کپور را در نظر گرفته است. مجموعه استخر روباز شنای ارم هم با موتورخانه تصفیه آب خود، خیال دوست‌داران محیط زیست را راحت کرده و ویژه بودن آن برای بانوان، مزیت مهمی برای بانوانی به شمار می رود که نمی‌توانند از ساعت‌های محدود شنا در استخرهای دیگر پایتخت استفاده کنند.

 

 

 

 


 

پارک ارم با ماموریت «خدمت خدمت به میهمان افتخار ماست»، یکی از موفق‌ترین و پرکارترین پارک‌های تهران با مدیرانی جوان است که برای 40 سال، خاطرات کودکی چند نسل از اهالی تهران را شیرین ساخته است. از ایستگاه متروی ارم سبز تا پارک ارم تنها 5 دقیقه پیاده‌روی خواهید داشت. اتوبوس‌های خط کرج به میدان آزادی نیز ایستگاه‌هایی در نزدیکی باغ وحش ارم و شهربازی آن دارند.

 

 

 

 

اگر قصد دارید با خودروی شخصی به این باغ وحش و شهربازی منحصر به فردش بروید نیز باید از اتوبان تهران کرج و یا ضلع جنوبی اتوبان شهید باکری اقدام کنید.

باغ وحش ارم را به همه گردشگران و مسافران داخلی و خارجی و کسانیکه حیوان دوست هستند پیشنهاد میکنیم تا همراه با خانواده خود از دیدن این حیوانات لذت ببرند.

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2