پارک جنگلی پردیسان استان تهران

پارک جنگلی پردیسان استان تهران

پارک جنگلی پردیسان وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست، مشهورترین پارک طبیعت ایران است که در شهر تهران در محدوده منطقه ۲ پایتخت قرار دارد. این بوستان با مساحت 275 هکتار یکی از بوستان‌های بزرگ شهر تهران است.

 

 


 

 

 

 ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز در قسمت جنوبی این بوستان قرار گرفته است. نوع طراحی پارک که به صورت بوستان جنگلی می باشد با اولویت بازسازی چشم اندازهای طبیعی ایران و جهان به منظور آشنایی اقشار مختلف جامعه با تنوع گیاهی اقلیم های مختلف داخلی و خارجی و روابط اکولوژیک بین عناصر سازنده زیست بوم ها طراحی و در حال اجرا می باشد.

 

 

 

 

 این مجموعه با داشتن مرکز تحقیقات زیست محیطی، تحقیقات قابل توجهی را در زمینه جانور شناسی، گیاه شناسی، بیولوژیک حیات وحش، رفتار شناسی حیات وحش ارائه می دهد و همچنین دارای آزمایشگاه های مجهز می باشد.

 

 

 

 

بوستان پردیسان همچنین دارای موزه ملی آب و موزه تاریخ طبیعی (در 4 حوزه نمایشگاهی، تحقیقاتی، آموزشی و خدماتی) می باشد. از دیگر امکانات این بوستان میتوان به کارگاه تاکسیدرمی، سالن همایش و اجتماعات، سالن نمایش فیلم، بوفه، پارکینگ و سرویس بهداشتی اشاره نمود.

 

 

 

 

 این بوستان دارای دو بخش حیات وحش طبیعی؛ شامل جانوران بومی (پرندگان و خزندگان) و حیات وحش در حال اسارت؛ شامل سه گروه گوشت خوران، علف خوران و پرندگان می باشد. استقبال شهروندان از این بوستان به علت وجود چندین بزرگراه در اطراف آن به خصوص در روزهای هفته و به ویژه روزهای تعطیل بسیار قابل توجه است. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی/جنوبی، این بوستان را به دو بخش تقسیم می‌کند که پیوند آن‌ها به وسیله دو پل برقرار شده‌ است. 

 

 

 

 

پارک پردیسان از سمت شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از سمت جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می‌شود.

دیدن این پارک و بوستان زیبا میتواند خاطره انگیز و فراموش نشدنی باشد.

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2