پارک جنگلی توسکا استان تهران

پارک جنگلی توسکا  استان تهران

از جمله خصوصیاتشهر تهران وجود پارک های جنگلی بزرگ و زیبا در اطراف آن است. یکی از این پارک ها، پارک جنگلی توسکا می باشد. این پارک جنگلی که دارای وسعتی بالا می باشد در قسمت جنوبی شهر تهران واقع شده است. با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی در قسمت های شمالی شهر تهران معمولاً اکثر این پارک ها در این مناطق تجمع پیدا کرده اند. اما این پارک با توجه به تنظیم هوا در دو قسمت جنوبی و شمالی، در قسمت جنوبی شهر واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

پارک جنگلی توسکا دارای محیطی بسیار خوش آب و هوا و دارای انواع درختان صنوبر، کاج و چنار می باشد. این پارک جنگلی در کنار پارک جنگلی آزادگان قرار دارد و با توجه به قرار گیری آن در نزدیکی بزرگراه چندان آب و هوای مناسبی ندارد. این پارک جنگلی در سال 1360 تاسیس شده است و در حدود یک میلیون متر مربع وسعت دارد. وجود پوشش گیاهی متنوع و پرندگان مختلف در این پارک حال و هوایی دلنشین را ایجاد می کند.

 

 

 

 

 

 

وجود آلاچیق های متنوع در محیط این پارک جنگلی فضا را برای استراحت مسافران و گردشگران مناسب کرده است. علاوه بر این موارد این پارک جنگلی دارای امکانات رفاهی و بهداشتی متنوعی می باشد. در قسمتی از این پارک جنگلی تعدادی وسایل ورزشی برای استفاده علاقه مند تعبیه شده است. در کنار آن ها زمین های ورزشی متعددی برای استفاده جوانان ساخته شده است. مسیر های پیاده وری و دوچرخه سواری از جمله دیگر امکانات این پارک جنگلی زیباست.

آدرس :تهران بزرگراه آزادگان، تقاطع بلوار شهرزاد و خیابان صالحی

هرساله توریست‌های بی‌شماری از سرتاسر جهان راهی این پارک جنگلی توسکا می‌شوند تا از این مکان فوق‌العاده آن دیدن کنند.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2