پارک جنگلی چیتگر استان تهران

پارک جنگلی چیتگر  استان تهران

پارک جنگلی چیتگر در حاشیهغربی شهر تهران قرار دارد. ساده ترین راه دسترسی به پارک جنگلی چیتگر استفاده از آزاد راه تهران-کرج واقع در حاشیه جنوبی پارک می باشد. همچنین از طریق مسیرهای فرعی منشعب شده از بزرگراه همت که در حاشیه شمالی پارک واقع شده نیز می توان به پارک جنگلی چیتگر وارد شد. همچنین با استفاده از خط ۵ متروی تهران (خط تهران-کرج) و دو ایستگاه آن به نام های ایران خودرو و چیتگر نیز می توان خود را به پارک جنگلی چیتگر رساند.

 

 

 

 

علاوه بر طبیعت زیبا و امکان طیبعت گردی در پارک جنگلی چیتگر، امکانات تفریحی دیگری نظیر پیست اسکیت، پیست دوچرخه سواری و نیز مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در این پارک طراحی شده و در اختیار مراجعان قرار دارد. همچنین وجود تعدادی غرفه فروش مواد خوراکی و آشامیدنی، غرفه های اجاره دوچرخه، آلاچیق، منقل های پیش ساخته و نیز دستشویی عمومی اسباب آسایش هرچه بیشتر مراجعان را فراهم کرده است. از جمله نکات بسیار مهمی که انتظار می رود گردشگران در پارک رعایت کنند، احتیاط در مورد روشن کردن آتش در این پارک می باشد. چراکه بی احتیاطی های انجام گرفته توسط برخی مراجعان سبب بروز موارد آتش سوزی در این پارک شده است. خوشبختانه طی چند سال گذشته یک ایستگاه آتشنشانی در مجاورت پارک جنگلی چیتگر به بهره برداری رسیده است.

 

 

 

 

 

 

بوستان جنگلی چیتگر و فضای سبز توسعه شهری و افزایش حضور جمعیت در آن و افزایش میزان ساخت و سازها در شهر و با توجه به نقشهای گوناگونی که فضای سبز شهرها می توانند ایفا کنند، جایگاه فضای سبز و بوستانهایی نظیر بوستان جنگلی چیتگر بسیار حائز اهمیت می باشد. بوستان جنگلی چیتگر در ساختار فضایی شهر تهران به دلیل وسعت زیاد ، پوشش گیاهی انبوه، وجود عناصر و امکانات ویژه ، چشم اندازهای بسیار متنوع ، سهولت دسترسی به آن موقعیت قرار گیری ویژه و …. در برطرف ساختن برخی کمبودها و نیازهای منطقه ۲۲ ، حوزه غربی تهران ، شهر تهران و حتی فراشهری می تواند نقشهای ویژه ای ایفا نماید. بوستان جنگلی چیتگر در سال ۱۳۴۲ توسط سازمان جنگل ها و مراتع احداث شده و در حال حاضر تحت مدیریت شهرداری منطقه ۲۲ تهران است.

 

 

 

 

 

 

بوستان جنگلی در ساختار فضایی شهر تهران به دلیل وسعت زیاد ، پوشش گیاهی انبوه ،وجود عناصر و امکانات ویژه ،چشم انداز های بسیار متنوع ،سهولت دسترسی به آن موقعیت قرار گیری ویژه و … در برطرف ساختن برخی کمبودها و نیازهای شهروندان نقش ویژه ای را ایفا می نماید.

 

 

 

 

 

 

شناخت کلی محیط طبیعی چیتگر در مجموع منطقه ای که پارک چیتگر در آن واقع گردیده است، بسته به نقاط مختلف آن، دارای عوارض و پستی و بلندیهای بسیاری می باشد و به همین نسبت نوسانات شیب آن زیاد است و از صفر شروع و تا هشتاد درصد نیز می‌رسد. امتداد اصلی پارک در جهت شرقی ـ غربی قرار گرفته و پستی و بلندیهای عمده را تپه ماهور تشکیل می دهد. با توجه به عبور مسیل چیتگر از وسط پارک، این محدوده به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده است .

 

 

 

 

 

 

جاهای دیدنی تهران در تابستان زیاد است و پارک های جنگلی از آن دسته از جاذبه های گردشگری است که می توانید در تابستان از آنها لذت ببرید. گونه های جانوری پارک چیتگر علاوه بر غنای گونه ی گیاهی، بوستان چیتگر دارای انواع مختلفی از گونه های جانوری می باشد که در قسمت های مختلف این مجموعه زندگی می کنند. از جمله این گونه های می توان به انواع پرندگان مانند طوطی، مرغ مینا، کلاغ، گنجشک و همچنین سنجاب و روباه اشاره نمود که برای علاقمندان به طبیعت شرایط مناسبی را ایجاد کرده تا بتوانند در فاصله کمی از بافت شهری فرصت نظاره طبیعت و بهره مندی از مواهب آن را داشته باشند.

اگر مسیر شما استان تهران است هرگز طبیعت و زیبایی پارک جنگلی چیتگر را فراموش نکنید و حتما از این منطقه دیدن کنید.

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2