پارک جنگلی لویزان استان تهران

پارک جنگلی لویزان استان تهران

پارک‌های جنگلی تهران از جمله گزینه‌های مناسب برای فرار از شلوغی و ازدحام شهر تهران و گذراندن یک آخر هفته خوب در کنار خانواده و دوستان هستند. پارک جنگلی لویزان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی تهران است که در شمال شرق و منطقه چهار شهرداری تهران قرار دارد. این پارک از سمت شرق در مجاورت بوستان جنگلی یاس فاطمی و از سمت غرب در مجاورت بوستان جنگلی شیان قرار دارد. پارک جنگلی لویزان به دلیل موقعیت جغرافیایی و محیط جنگلی خود آب و هوای خنک و دلپذیری دارد که شهروندان تهرانی برای فرار از آلودگی هوای تهران می‌توانند به آن پناه ببرند.

 

 

 

 

باتوجه به اینکه این پارک جنگلی در ارتفاع بالاتری از شهر تهران قرار دارد و مشرف بر خانه‌ها و کوه‌های اطراف است، منظره بسیار زیبایی از شهر تهران را پیش روی شما به نمایش می‌گذارد و شما می توانید از زاویه‌ای دیگر به تماشای پایتخت بنشینید و از تصویر دورنمای تهران لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنم تماشای غروب و شب تهران را از ارتفاعات لویزان از دست ندهید، چراکه بسیار دیدنی و آرامش‌بخش خواهد بود.

در پارک جنگلی لویزان جاده‌هایی با پیچ و خم‌های بسیار زیاد و انبوه درختان سر به فلک کشیده چشم هر بیننده‌ای را مسحور خویش می‌سازد. اغلب درختان این پارک از انواع کاج است که باعث می‌شود این پارک در اکثر فصول سال سرسبز باشد.

 

 

 

 

پوشش گیاهی پارک جنگلی لویزان

شما در پارک جنگلی لویزان می‌توانید در میان درختان سر به فلک کشیده‌ کاج، سرو، چنار، بلوط، اقاقیا، افرا و … قدم بزنید یا چند ساعتی را در میان آن‌همه سرسبزی به استراحت بنشینید و از هوای پاک و طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

امکانات پارک

پارک جنگلی لویزان تمام امکانات موردنیاز برای یک پیک‌نیک یک روزه از جمله نیمکت، آلاچیق، سطل‌های زباله، منقل کباب‌پز، سرویس بهداشتی و… را فراهم آورده است.

این پارک همچنین امکانات دیگری از جمله زمین بازی کودکان، زمین‌های ورزشی، میز‌های پینگ پنگ، مسیر دوچرخه سواری، مسجد، کانکس پلیس و … نیز دارد که باعث می‌شود گزینه مناسبی برای گذراندن آخر هفته و تعطیلات شما باشد.چند بوفه برای خرید مواد غذایی و لوازم مورد نیاز برای یک پیک‌نیک یک روزه نیز وجود دارد. با این حال بهتر است لوازم مورد نیاز خود را از قبل همراه داشته باشید. اگر در فصول سرد سال قصد دارید به این پارک جنگلی بروید، لباس گرم و سایر وسایل موردنیاز در فصول سرد را به همراه داشته باشید.

 

 

 

 

باغ پرندگان تهران

پارک جنگلی لویزان به دلیل وسعت زیاد و موقعیت جغرافیایی مناسب خود میزبان تعداد زیادی از انواع پرندگان است. این باغ در سال ۱۳۹۲ در قسمت شرقی پارک لویزان در دو فاز شمالی و جنوبی به مساحت ۲۰ هکتار افتتاح شد.

در سال ۱۳۹۲ باغ پرندگانی هم در قسمت شرقی این مکان به مساحت ۲۳۰۰۰ متر مربع و در دو فاز شمالی و جنوبی افتتاح گردید. این باغ پرندگان محل نگهداری و نمایش پرندگانی از قبیل کرکس، طوطی، جغد، شتر مرغ، عقاب، شاهین، طاووس و پرندگان آبزی مانند فلامینگو، مرغابی، قو و … است.

در طراحی این باغ سعی بر این بوده که محیطی شبیه به محیط زندگی واقعی پرندگان برای آن‌ها آماده کنند. یکی از جالب‌ترین فضاهای باغ پرندگان تهران کبوترخانه ایست که در قسمت شمال غربی پارک به سبک صفوی ساخته شده‌ است و یادآور کبوترخانه‌های آن دوران است.

بازدید از باغ پرندگان زمانی در حدود دو الی سه ساعت نیاز دارد؛ اما واقعا ارزش وقت گذاشتن را دارد. این بازدید خصوصا برای کودکان نیز بسیار جالب خواهد بود. ورود خودرو به این پارک امکان‌پذیر نیست و شما باید پس از پارک خودروی شخصی خود در پارکینگ، از وسایل عمومی رایگانی که همان‌جا وجود دارد برای رسیدن به باغ پرندگان استفاده کنید.

 

 

 

 

پارک جنگلی لویزان در فصول مختلف

پارک جنگلی لویزان در هر فصل زیبایی خودش را دارد و دیدن آن خالی از لطف نیست. در فصل بهار و تابستان گزینه‌ خوبی برای پیک‌‌نیک‌های خانوادگی است که شما می‌توانید از آب و هوای خنک و کوهستانی آن لذت ببرید. درست است که هوا در پاییز و زمستان برای پیک‌نیک سرد است؛ اما مناظر دیدنی پارک جنگلی لویزان در این فصول چشم نواز و بی‌‌شمارند و حتما سوژه‌ خوبی برای عکاسان طبیعت خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم در این فصول لذت دیدن مناظر کم نظیر آن را از دست ندهید.

 

 

 

 

آدرس و دسترسی

بزرگراه امام علی(ع)، اتوبان شهید بابایی، خیابان هنگام

بزرگراه شهید زین الدین، خیابان هنگام

بهتر است با خودروی شخصی به پارک بروید. جای پارک خودرو به وفور یافت می‌شود. اما اگر قصد دارید با مترو به این پارک جنگلی بروید ایستگاه نوبنیاد نزدیک‌ترین ایستگاه است که ادامه مسیر را باید با تاکسی بروید.

دیدن از این پارک جنگلی میتواند به شما آرامشی از جنس طبیعت دهد.همچنین شما میتوانید از این منطقه زیبا عکس برداری کنید تا همیشه به یادگار بماند.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2