خانه دهدشتی استان اصفهان

خانه دهدشتی استان اصفهان

خانه دهدشتی ها از جاهای دیدنی شهر اصفهان مربوط به دوره قاجار است و در شهر اصفهان، چهار باغ عباسی، دروازه دولت، خیابان مسجد باب الرحمه کوچه جهان نما، انتهای بن‌بست دهدشتی، پلاک ۱۱۰ واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۱۰۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.کافه گردی در روزهای تابستان بیش از گذشته در میان مردم محبوبیت دارد. کافه‌های اصفهان برخلاف سایر شهرها در بخش سنتی شهر و بافت تاریخی قرارگرفته و بسیاری از خانه‌های تاریخی و یا بناهای قدیمی به کافه یا رستوران تبدیل‌شده‌اند. یکی دیگر از خانه هایی که به کافه تبدیل شده است خانه تاریخی دهدشتی از جاهای دیدنی شهر اصفهان می باشد. نام دیگر خانه تاریخی دهشتی کافه هوگر است و امروزه این خانه تاریخی به عنوان کافه مورد استفاده قرار می گیرد. خانه دهدشتی در بافت تاریخی شهر میزبان مهمانان خود است. کافه هوگر در مجموعه تاریخی خانه دهدشتی قرارگرفته و دارای دو محوطه بیرونی و فضای باز (حیاط زیبا و سرسبز) و محوطه داخلی (اتاق‌های پذیرایی زیبا و باشکوه) است.

 

 

 

 

فضای زیبای این مکان دیدنی شهر اصفهان ” خانه دهدشتی” یا همان ” کافه هوگر” در کنار منوی متنوع کافی شاپ و از همه مهم‌تر منوی جذاب غذایی، این کافه- رستوران را به یکی از زیباترین و بهترین کافه‌های اصفهان تبدیل کرده است. منوی غذای کافه هوگر برخلاف سایر کافه- رستوران‌ها از غذاهای سنتی ایرانی و اصفهانی مانند کشک‌بادمجان، کاله جوش و… تشکیل شده است.حیاط زیبا با حوضی چشم‌نواز، برخورد خوب کارکنان مجموعه، منوی متنوع کافی شاپ و منوی جذاب غذا از جمله نکات متمایز کافه هوگر است.

 

 

 

 

امروزه کافه‌گردی بیش از گذشته در میان مردم به ویژه جوانان محبوبیت پیدا کرده است. کافه‌های اصفهان بر خلاف سایر شهرهای ایران در بخش سنتی و تاریخی شهر اصفهان که شامل خانه‌های تاریخی و یا بناهای قدیمی می‌شود به وجود آمدند. در حال حاضر از جمله خانه‌های قدیمی که در اصفهان به کافه تبدیل شدند خانه تاریخی دهدشتی است که به کافه هوگو نیز شهرت دارد. قدمت خانه‌ی تاریخی دهدشتی اصفهان به دوره قاجار و زمان ناصرالدین شاه برمی‌گردد. برای رفتن به خانه دهشتی باید به آدرس چهار باغ عباسی خیابان مسجد باب‌الرحمه و کوچه جهان‌نما بروید.خانه دهدشتی در بافت تاریخی شهر  اصفهان میزبان مهمانان خود از نقاط مختلف ایران است. به هنگام ورود به این خانه قدیمی از دالانی چوبی می‌گذرید که  انتهای آن به عمارتی کهن می‌رسید. مجموعه تاریخی خانه دهدشتی دارای دو محوطه بیرونی و فضای باز است که محوطه بیرونی شامل حیاط زیبا و سرسبز می‌شود و محوطه داخلی مختص اتاق‌های پذیرایی زیبا و باشکوه است. فضاهای خانه در دور‌تا‌دور حیاط نسبتا بزرگ و مستطیلی شکل خانه‌ی قدیمی دهدشتی قرار گرفته‌اند که مهم‌ترین بخش خانه در قسمت شمالی حیاط واقع شده است.

 

 

 

 

در قسمت ورودی بنا تالاری را می‌بینید که در میان محوطه داخلی بنا ساخته شده و از دو طرف، دو اتاق سه‌دری آن را در برگرفته است. دو ایوانچه مقابل اتاق‌های گوشوار و یک اتاق شاه‌نشین در پشت تالار، مجموعه‌ی خانه‌ی دهدشتی را کامل می‌کنند. فضاهای داخلی خانه دهدشتی توسط درهای چوبی به یکدیگر گشوده می‌شوند و به این ترتیب فضاهای متنوع و منحصر به فردی در این خانه در کنار هم قرار می‌گیرند. تالار میانی خانه دهدشتی از ارسی‌های زیبایی تشکیل شدند که رو به حیاط است. حوض کوچکی در مقابل تالار میانی قرار دارد که انعکاس تصویر ارسی رنگین تالار در آن منظره زیبایی را در مقابل چشم بیننده قرار می‌دهد.منوی غذای خانه دهدشتی برخلاف سایر رستوران‌ها از غذاهای سنتی ایرانی و اصفهانی مانند کشک‌بادمجان، کاله‌جوش، خورشت ماست و غیره تشکیل شده است که با حیاط زیبا و حوض چشم‌نوازش گردشگران زیادی را از شهر اصفهان و نقاط مختلف ایران به سوی خود می‌کشاند. در سفرتان به شهر زیبای نصف جهان، پس از بازدید از خانه دهدشتی، پیشنهاد می‌کنیم از دیگر جاهای دیدنی اصفهان همچون پل سی و سه پل دیدن کنید. گشت و گدار به هنگام شب بر روی این پل به قدری تماشایی است که مردمِ شهر برای خوشگذرانی به روی پل می‌روند تا هم عکس‌های زیبا از خود بگیرند و هم به گپ و گفت با یکدیگر مشغول شوند.

 

 

 

 

دیدنی های اصفهان به همین جا ختم نمی‌شود، میدان نقش جهان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این دیار است که بازدید از آن می‌تواند هر گردشگری را سر ذوق آورد. دور تا دور این میدان پر از غرفه‌ها و مغازه‌های صنایع دستی است که محصولات مرغوبی را ارائه می‌دهند. میدان نقش جهان که در قلب شهر زیبای اصفهان قرار دارد، تماشایِ جاذبه‌های بسیاری مانند کاخ عالی قاپو را برای شما ممکن ساخته است. جدا از دیدن جادبه‌هایی که دارد، امکاناتی هیجان انگیز نظیر کالسکه‌سواری را می‌توانید در این میدان تجربه کنید که جذابیت بیشتری برای گردشگران خواهد داشت. در کنار بازدید از این میدان تاریخی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، سری هم به موزه های اصفهان بزنید و از موزه هنرهای تزیینی این شهر دیدن کنید. ساختمان موزه، در روزگاران گذشته عمارت رکیب خانه بوده است که ساخت آن به دوره صفوی می‌رسد. در حال حاضر در این بنای قدیمی، موزه هنرهای تزیینی برجاست و شما می‌توانید از دیدنش لذت ببرید. محال است به اصفهان سفر کنید و بازدید از بازار بزرگ اصفهان را فراموش کنید. ورودی‌های متعددی شما را به این بازار می‌رساند که معروف‌ترین آن بازار قیصریه در شمال میدان نقش جهان است.

 

 

 

 

درب خروجی این قسمت از بازار بزرگ اصفهان نزدیک به 400 سال شاهد رفت و آمد مردم و بازاری‌ها از گذشته تا به امروز بوده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر گذرتان به اصفهان افتاد، حتما سری به این بازار بزنید تا سفرتان به این دیار به یکی از به یادماندنی‌ترین سفرها تبدیل شود. برای بازدید از دیدنی‌های اصفهان به تیم حرفه‌ای علاءالدین تراول بپیوندید تا اصفهان را زیباتر از قبل ببینید. همچنین می‌توانید اقامت در هتل های اصفهان نظیر هتل پارسیان کوثر اصفهان یا هتل عباسی را از کارشناسان ما بخواهید تا بهترین خدماتِ سفر را به شما ارائه دهند.خانه دهدشتی، از خانه های قدیمی و سنتی است یادگار از دوره قاجار. حیاط خانه دهدشتی، حوض آب وسط آن و چند گلدان شمعدانی، لحظاتی آرامش بخش را به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی می بخشد. این بنای دیدنی، بارها مرمت و نوسازی شده و در زمان حال، تعدادی از اتاق های خانه دهدشتی اصفهان به اقامت گردشگران اختصاص یافته است. از اواسط سال 1395 مجموعه کافه هوگر با ارایه انواع نوشیدنی ها و دمنوش ها و نیز غذاهای سنتی اصفهان در حال سرویس دهی به همشهریان گرامی می باشد.

 

 

 

 

معماری خانه تاریخی دهدشتی

اتاق شاه نشین در این عمارت تاریخی، به اتاق جلسات اختصاص داده شده است و در سالنی سنتی با پنجره های کوچک و چوبی که در قدیم از شیشه ای رنگی برای آن استفاده می شد، پارادوکسی از میز و صندلی های آینده دیده می شود ولی با این همه زیبایی، برخی شیشه های خانه دهدشتی اصفهان چنان سرد و بی روح هستند که گویی به این عالم تعلق ندارند. خانه دهدشتی، دارای معماری مستطیل شکل است و بخش شمالی مهمترین قسمت آن محسوب می شود.این قسمت، شامل تالاری در میانه و دو اتاق سه دری در دو طرف است. فضاهای داخلی این بخش، توسط درهای چوبی به یکدیگر اتصال دارند و به این ترتیب، فضای وسیعی را در این بین ایجاد می کنند. قسمت وسط خانه دهدشتی اصفهان، دارای ارسی زیبایی به سوی حیاط گشوده شده است و بخش جنوبی از سه اتاق سه دری ساخته می شود. بین این سه اتاق دو دالان قرار دارد که به خانه مجاور راه دارد و ورود به خانه از طریق دالان دیگر تامین می شود.

 

 

 

 

 

 

حوضخانه، مطبخ و یک حیاط خلوت در پشت اتاق های سه دری و پنج دری واقع هستند. حوضخانه با فضای مطبخ ارتباط دارد و مطبخ به نوبه خود به یک حیاط خلوت کوچک و زیبا دسترسی دارد. ستون های چوبی ایوان، دارای گچ بری های بی نظیر و سر ستون های زیبایی هستند. گلخانه کوچکی نیز در حیاط دیده می شود که اگر گل های زیبا و خوش عطر و بو در آن گذاشته می شد، جلوه ای زیباتر برای علاقمندان و گردشگران داشت.به جرات اصفهان را می‌توان مهد هنر و فرهنگ ایران دانست و دوره صفویان را نیز می‌توان نقطه عطفی در تاریخ اصفهان دانست؛ دوره‌ای که این شهر زیبا پایتخت ایران بود و به همین دلیل پیشرفت و توسعه کم‌نظیری را در این دوران تجربه کرد. جاهای دیدنی اصفهان آنقدر متنوع هستند که در یک سفر کوتاه نمی‌توان از پس دیدن همه آنها بر آمد. از سی و سه پل گرفته تا پل خواجو و تالار چهل ستون، هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند که حتما باید دید. اما از جاذبه‌های معروف و بزرگ که بگذریم، حتی در مکان‌های تاریخی نسبتا کوچک هم می‌توان خاطره‌های زیبایی ساخت.

 

 

 

 

خانه دهدشتی اصفهان یکی از همین مکان‌های تاریخی زیبا است که حتما باید دید. خانه دهدشتی اصفهان یادگاری به جای مانده از دوران قاجار است. معماری آن دوران کمی تحت تاثیر معماری غرب بوده اما باز هم می‌توان رگه‌های معماری اصیل ایرانی را در آن مشاهده کرد. حیاطی بزرگ و ایوانی دل باز به همراه حوض آبی که دقیقا نمادی از معماری ایرانی هستند. این خانه زیبا در بیستم اسفند ماه سال ۱۳۸۵، در لیست آثار تاریخی مهم جهان به ثبت رسید.جالب است بدانید که پس از تلاش شهرداری و مرمت و بازسازی، این خانه حال و هوای گذشته خود را دوباره پیدا کرد. از حدود همین چند سال پیش، یعنی سال ۱۳۹۵، رستوران و کافی شاپ زیبایی با نام “کافه هوگو” در خانه دهدشتی اصفهان مستقر شد. این یعنی شما می‌توانید طعم دمنوش‌ها و غذاهای سنتی اصفهان را در خانه‌ای قجری بچشید. صرف غذا و نوشیدنی در این مجموعه، در کنار حوض و گلدان‌های سفالی، تجربه‌ای نیست که بتوانید به این سادگی فراموش کنید.

 

 

 

 

نوع معماری خانه دهدشتی اصفهان

معماری خانه دهدشتی اصفهان، دقیقا مشابه خانه‌های سنتی ایرانی است که هر کسی آرزوی زندگی کردن در آن را دارد. حیاطی بزرگ به همراه بنایی با اتاق‌های دلباز و در و پنجره چوبی، دقیقا همانجایی که انسان دوست دارد مابقی عمرش را در آنجا سپری کند. بررسی معماری خانه‌های تاریخی ایرانی، به خودی خود بسیار جذاب و دیدنی است.  اتاق‌های کوچک و بزرگ مختلفی در اطراف حیاط به چشم می‌خورند. اما نمای اصلی و بخش مهم ساختمان را می‌توان درِ جبهه شمالی مشاهده کرد.

 

 

 

 

بخش شمالی ساختمان

در بخش شمالی ساختمان، تالاری بزرگ به چشم می‌خورد که در دو طرف آن اتاق‌های سه دری زیبایی قرار دارند. بخش شاه نشین خانه دهدشتی اصفهان نیز دقیقا پشت همین تالار واقع شده. دو ایوانچه زیبا جلوی اتاق‌های گوشواره‌ای را گرفته‌اند تا زیبایی مجموعه را دو چندان کنند. تمام این اتاق‌ها به واسطه درب‌های چوبی قدیمی به یکدیگر راه پیدا می‌کنند و تشکیل یک فضای بزرگتر را می‌دهند.یکی از بخش‌های ممتاز معماری این خانه، پنجره ارسی زیبایی است که به روی حیاط باز می‌شود. همانطور که می‌دانید، پنجره‌های ارسی همانند اثر انگشتی از معماری ایران به شمار می‌آیند. در این پنجره‌ها از شیشه‌های رنگی کوچکی استفاده شده که زیبایی مناظر را دو چندان می‌کنند.

 

 

 

 

بخش جنوبی ساختمان

تقارن در معماری ایران به کرات دیده می‌شود. در نتیجه باید انتظار این را داشته باشید که بخش جنوبی ساختمان نیز نمایی مشابه بخش شمالی داشته باشد. در این بخش سه اتاق سه دری دیده می‌شود اما خبری از تالار بزرگ نیست. بین این سه اتاق دو دالان بزرگ قرار دارد. یکی از این دالان‌ها به خانه کناری راه پیدا می‌کند و دالان دیگری محلی برای ورود به خانه محسوب می‌شود. در گذشته فضای ورودی یک هشتی مشترک با خانه مجاور داشته که متاسفانه امروزه تخریب شده است.

 

 

 

 

بخش غربی ساختمان

در جبهه غربی خانه دهدشتی اصفهان ، می‌توان دو اتاقِ سه دری، یک اتاق پنج دری و چند دالان را مشاهده کرد. یکی از بخش‌های ممتاز معماری، بخش غربی ساختمان، ایوان ستون‌دار یکپارچه‌ای است که به صورت سر تا سری ساخته شده است. این ایوان از جلوی اتاق پنج دری و اتاق‌های سه دری عبور می‌کند. در پشت اتاق‌ پنج دری و اتاق‌های سه دری همین بخش از ساختمان، حیاط خلوت، حوضخانه و مطبخ واقع شده‌اند. دالان‌های جبهه غربی نیز برای ارتباط به حوض‌خانه، مطبخ و حیاط خلوت تعبیه شده‌اند.

بخش شرقی ساختمان

در بخش شرقی ساختمان خبری از اتاق‌های تو در تو نیست. جبهه شرقی تنها از دو اتاق سه دری و یک ایوان ستوان‌دار تشکیل شده است که عمق زیادی هم ندارد. اما با این حال گچ‌بری‌های روی ستون‌های ایوان مشابه جبهه غربی بوده و بسیار زیبا هستند. در گذشته از این بخش برای پذیرایی از مهمانان استفاده می‌کردند.

 

 

 

 

خانه دهدشتی اصفهان ، از گذشته تا امروز

متاسفانه در مورد کاربرد و تاریخ خانه دهدشتی اصفهان ، اطلاعات زیادی در دست نیست. اما برخی از محلی‌ها بر این باور هستند که در گذشته، خانواده‌ای با اصل و نسب در آن زندگی می‌کردند. اما به هر صورت در حال حاضر خانه دهدشتی اصفهان، تبدیل به کافه رستورانی شده است که همه عاشقان آثار تاریخی را کنار هم جمع می‌کند.قطعا صرف غذا در باغی دلباز، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. حال تصور کنید که این باغ به دوره قاجار تعلق داشته و همزمان با میل کردن غذای خود، می‌توانید از معماری زیبایی آن دوران نیز لذت ببرید. چه چیزی بهتر از اینکه غذایی خوشمزه و ایرانی را با منظره تالاری سفید و با قدمت چند صد ساله میل کنید؟ صدای موسیقی سنتی در این باغ طنین انداز است و شما می‌توانید در خنکای هوا و بوی عطر گل‌های باغچه، عصرانه‌ای قجری را نوش جان کنید.

 

 

 

 

شاید تصور کنید که تبدیل کردن خانه‌ای باستانی و زیبا به یک کافه رستوران، اصلا کار درستی نباشد. اما از نظر شما چند درصد از توریست‌ها و گردشگران حاضر هستند که تنها به خاطر دیدن ظاهر ساختمان، بهای ورودی پرداخت کنند؟ در حقیقت از زمانی که کافه هوگو داخل خانه دهدشتی اصفهان مستقر شد، نام این خانه بر سر زبان‌ها افتاد. با این کار هم به شهرت خانه دهدشتی کمک شده و هم منبع درآمدی برای مرمت و بازسازی خود ساختمان به وجود آمده است. انگار که این کار یک تیر و دو نشان بوده و هم مسئولین اصفهان و هم بازدیدکنندگان حسابی راضی هستند.کافه هوگو ، یکی از لذت‌بخش‌ترین غذاهایی که در سفرتان می‌چشید.لذت و هیجان شما از همان زمانی که وارد کوچه خانه دهدشتی می‌شوید، آغاز خواهد شد. تصور کنید که برای ورود باید از یک درب چوبی قدیمی عبور کنید. دقیقا همانطور که انتظار می‌رود، بعد عبور از درب چوبی، وارد دالانی بزرگ خواهید شد. این دالان بزرگ شما را به حیاط خانه هدایت می‌کند. تصور کنید ناگهان از دالانی که بدون چرخاندن گردن خود می‌توانید دو طرف آن را ببینید، وارد یک حیاط بزرگ با منظره حوضی قدیمی شوید.

 

 

 

 

حیاط این عمارت قدیمی بسیار زیبا و دلباز است. درختان کاج قدیمی و گل‌های شمعدانی کنار حوض، حسابی خودنمایی می‌کنند. کمی سر خود را که برگردانید، شاهد عمارتی زیبا و مجلل به رنگ سفید خواهید بود. میز‌های چوبی قدیمی در جای جای این باغ قرار داده شده‌اند تا مسافران در این منظره زیبا بنشینند و کمی از گرسنگی خود کم کنند.شاید قیمت منوی کافه هوگو نسبت به رستوران‌های مشابه چند درصدی گران‌تر باشد. اما انگار شما هزینه بازدید از این همه زیبایی را پرداخت می‌کنید. لذت صرف غذا در چنین فضایی، با هیچ مبلغی قابل قیاس نیست. در منوی این کافه رستوران، غذاهای سنتی ایرانی و اصفهانی زیادی به چشم می‌خورند. شما می‌توانید از کشک بادمجان تا بریونی و ته‌چین را در این منو بیابید. بعد از غذا هم نوبت به سفارش یک چای لب سوز و لب دوز خواهد رسید.

 

 

 

 

اقامت در خانه دهدشتی اصفهان

مگر می‌شود کسی بنایی به این زیبایی را ببیند و نخواهد که حداقل یک شب را در آن سپری کند؟ تصور کنید در اتاق‌های قدیمی با سقف‌های بلند و در و پنجره‌های چوبی، یک شب را سحر کنید. زمانی که آفتاب طلوع کند، نور از لا به لای پرده قدیمی روی پنجره، به چشمان شما خواهد رسید. پرده را کنار بزنید، منظره حوضی آبی رو به روی شماست. شال و کلاه می‌کنید و راهی حیاط می‌شوید. حیاطی که درختان سرسبز بر آن سایه افکنده‌اند. روی یک میز چوبی قدیمی می‌نشینید و چای و هل می‌نوشید. کمی پنیر محلی را لای نان سنگک تازه قرار می‌دهید و نوش جان می‌کنید. چه لذت بیش از این می‌تواند باشد؟اگر شما نیز عاشق این نوع از اقامت شدید، باید بدانید که خانه دهدشتی با هشت اتاق خواب زیبا، آماده پذیرایی از مهمانان عزیز خود است. شما می‌توانید از سایت‌های اینترنتی یا شماره تلفن‌های مجموعه، پیش از سفر، این اتاق‌ها را رزرو کنید.بخش‌هایی از خانه دهدشتی که حتما باید از آنها بازدید کرد.این عمارت آنقدر بزرگ و دلباز است که هر بخش از آن زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. اتاقک‌های کوچک و پستو‌های کنار حیاط که در سمت چپ واقع شده‌اند، فضایی دنج را تشکیل داده‌اند که می‌توانید در آنها از شلوغی اطراف دور شوید. این اتاقک‌ها برای مواقعی که رستوران بسیار شلوغ است، عالی خواهند بود. اگر از کسانی که تجربه بازدید از خانه دهدشتی اصفهان را داشته‌اند بپرسید، حتما بازدید از نارنجستان را به شما توصیه خواهند کرد.

 

 


 

 

نارنجستان بخشی از خانه است که در جبهه غربی واقع شده و کمی پایین‌تر از اتاقک‌های کوچک قرار دارد. یک درخت نارنج قدیمی در این بخش حضور دارد و هوای اطراف را در هر فصل سال دلپذیر می‌کند. در این بخش اتاقک‌های چوبی ساخته شده‌اند که با میز‌های دو نفره آماده پذیرایی از مهمانان عزیز هستند. اگر در فضایی رمانتیک می‌خواهید گپی دو نفره داشته باشید، بهتر از نارنجستان هیچ جا را نمی‌توانید پیدا کنید. اگر برای ماه عسل خود اصفهان را انتخاب کرده‌اید، حتما با همسر خود نوشیدن چای در نارنجستان را تجربه کنید.اما اگر جمع شما بیش از دو نفر است و ترجیح می‌دهید زیر آسمان آبی غذای خود را میل کنید، می‌توانید به حیاط عمارت بروید. کنار حوض آبی وسط حیاط، میز‌های بزرگی قرار داده شده‌اند که مخصوص خانواده‌ها است. لازم نیست که برای دورهم بودن، میز‌های اطراف را به هم بچسبانید. این میز‌ها گنجایش افراد زیادی را دارند و می‌توانید به صورت خانوادگی از خوردن غذا لذت ببرید.

 

 

 

 

چه فصلی را برای بازدید از خانه دهدشتی اصفهان در نظر بگیریم؟

اصفهان شهری چهار فصل است و هر فصل هم زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. اما به صورت کلی این شهر از نظر جغرافیایی، در حاشیه کویر واقع شده است. به همین دلیل تابستان‌های این شهر، گرم و طاقت‌فرسا خواهد بود. اما حتی در تابستان هم می‌توان شب‌های بسیار زیبایی را تجربه کرد. زندگی شبانه و تفریحات مردم اصفهان در تابستان بسیار زیبا و خاطره انگیز است.اگر شش ماه اول سال را برای سفر خود به اصفهان انتخاب کردید، بهتر است شب را برای چشیدن طعم غذای کافه هوگو انتخاب نمایید. اما از طرف دیگر، شش ماه دوم سال، مخصوصا شب‌های زمستان، فضای باز حیاط و کنار حوض بسیار سرد خواهد بود. البته می‌توانید یک پتوی مسافرتی همراه خود بیاورید و یک آش داغ که بخار از آن بلند می‌شود، سفارش دهید.در نزدیکی خانه دهدشتی، بازارچه‌ای قدیمی و سنتی به نام بازارچه حاج محمد علی وجود دارد. اکثر افراد بعد از بازدید از خانه دهدشتی، پیاده به سراغ بازارچه حاج محمد علی می‌روند. اصفهان یک شهر باستانی است و هر گوشه از آن یک مکان دیدنی انتظار شما را می‌کشد. بازدید از بازارچه‌های سنتی چنین شهر‌هایی، از واجبات سفر به شمار می‌آید.این بازارچه کوچک کاملا خشتی است و در حقیقت یک مسیر دالانی شکل و واصل بین خیابان چهار باغ اصفهان و کوچه جهان نما محسوب می‌شود. کسبه این بازار جزء ساکنین قدیمی اصفهان هستند و با لهجه شیرین خود، شما را به داخل مغازه دعوت می‌کنند. همچنین داخل این بازارچه، یک هتل رستوران با نام جمشید وجود دارد که می‌توانید برای اقامت در محله‌ای سنتی آن را انتخاب نمایید.

اگر قصد دارید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، می‌توانید خودتان را به مترو رسانده و در ایستگاه میدان امام حسین از قطار پیاده شوید. از پل عابر پیاده و عرض خیابان چهار باغ عبور کنید. سپس در خیابان باب الرحمه، وارد اولین کوچه شوید. این کوچه جهان نما نام دارد، کوچه‌ای که عرض کمی دارد و سنگ فرش شده است.اما اگر با وسیله نقلیه شخصی خود قصد بازدید از خانه دهدشتی را دارید، می‌توانید خودروی خود را داخل پارکینگ ارگ جهان نما رها کرده و عازم کوچه جهان نما شوید.

 یکی از زیبا ترین و جذاب ترین مکان های گردشگری استان اصفهان خانه دهدشتی است که هرساله به خاطر فضای بسیار زیبا و سنتی خود گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.


 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2