دریاچه چیتگر استان تهران

دریاچه چیتگر استان تهران

امروزه دریاچه وسیع و مصنوعی چیتگر نه تنها یکی از جاذبه های تفریحی شهر بزرگ تهران محسوب می‌شود، بلکه عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور را هم از آن خود کرده است. این مجموعه تفریحی با وسعت 250 هکتار که 130 هکتار آن به خود دریاچه اختصاص دارد، در غرب تهران و منطقه 22 شهری قرار دارد. وقتی دریاچه چیتگر را برای خوشگذرانی انتخاب می کنید، دست بازی برای تفریح دارید؛ می شود یک راست به سراغ قایق های بزرگ و کوچک دریاچه بروید و در پهنه آبی پایتخت گردش کنید و یا به سراغ مرکز خرید شیک و لوکسش یعنی بام لند در شرق دریاچه بروید و پس از خریدی مفصل، دقایقی خوشمزه را در میان رستوران ها و کافه های متنوع آن بگذرانید. نکته جالبی که به طور کل در محوطه دریاچه وجود دارد، آرامش قابل توجه آن است.

 

 

 

 

دریاچه چیتگر جان می دهد برای چند ساعت خلوت کردن، پیاده روی در ساحل سنگی و یا تماشای دریاچه و کسب لحظات آرامش بخش. شاید در لحظات اولیه ورود به مجموعه و دیدن حجم بالای شلوغی بخواهید قید بازدید از دریاچه را بزنید، اما کافیست وارد مسیرهای پیاده روی و یا پیست دوچرخه اطراف دریاچه شوید و ضمن لذت بردن از چشم انداز چیتگر و پرندگان دریاچه، آرامش موجود در مجوعه را لمس کنید. 

 

 

 

 

البته اگر اهل تفریحات هیجانی هستید، بخش شمالی و غربی دریاچه باب میل شما خواهد بود. باید بدانید بازی های هیجانی زیپ لاین، پیست پرش در آسمان و یا سینمای 6 بعدی و بسیاری دیگر پیش روی شما هستند. اما این ها تنها گزینه های شما در دریاچه چیتگر نیستند و زمین های بازی کودکان، چرخ و فلک و دو پیست کارتینگ نیز در این مجموعه تفریحی به چشم می خورد.

 

 

 

 

چیتگر یا دریاچه خلیج فارس

این دریاچه که در ابتدا چیتگر نام داشت پس از مدتی تغییر نام پیدا کرد. از آن جایی که محدوده دریاچه شباهت هایی با نقشه ایران دارد، بهانه ای پیش آمد تا به جهت پاسداشت دلاوری ها و فداکاری های شهیدان گران قدر خلیج فارس، نام دریاچه خلیج فارس را برای این دریاچه مصنوعی انتخاب کنند. امروزه این دریاچه با هر دو نام دریاچه خلیج فارس و دریاچه چیتگر در میان مردم شناخته می شود. 

 

 

 

 

همچنین خوب است بدانید در تابستان 1394، کارشناسان انجمن بین المللی مدیریت پروژه، به تهران آمدند و از دریاچه چیتگر بازدید داشتند. این افراد با ارزیابی مثبت خود از مجموعه تفریحی گردشگری دریاچه چیتگر، آن را یکی از 10 پروژه برتر جهان در سال 2015 معرفی کردند.

اگر به تهران سفر کردید پیشنهاد میکنیم حتما از این دریاچه بزرگ و مصنوعی دیدن کنید و درکنار خانواده خود از این منطقه بکر لذت ببرید.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2