سردر باغ ملی استان تهران

سردر باغ ملی استان تهران

سردر باغ ملی یکی از ارزشمندترین و زیباترین بناهای به جای مانده از دوران پهلوی اول در تهران است این سردر به یکی از زیباترین مجموعه مکان‌های مهم و تاریخی تهران گشوده می‌شود.

سردر باغ ملی بنایی است که دقیقا در ابتدای قرن جاری شمسی و بهدستور رضاخان ساخته شده است. این اثر ارزشمند ورودی میدان مشق تهران است که  از گذشته تاکنون به باغ ملی شهرت داشته است. بر روی در با کاشی‌کاری تصاویری از تسخیر تهران در کودتای سال ۱۲۹۹ و فرشته‌های پیروزی و سربازان قزاق به نمایش در آمده است. این سردر یکی از نمادهای تهران بوده و هست و همه روزه بسیاری از گردشگران از آن بازدید کرده و از آن وارد میدان مشق تهران می‌شوند.

تمامی تورهای ایرانگردی برای بازدید از دیدنی های تهران حتما این مجموعه زیبای معماری تاریخی تهران را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند. 

 

 

 

 

آدرس

سردر باغ ملی در ضلع شمالی خیابان امام خمینی (ره) قرار دارد.

دسترسی

برای رفتن به سردر باغ ملی می‌توانید از مترو استفاده کنید. کافی است در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) از قطار پیاده شده و پس از خروج از ایستگاه مترو به سمت غرب رفته و پس از پنج دقیقه پیاده‌روی به سردر باغ ملی که در سمت راست شما خواهد بود برسید. همچنین می‌توانید در این لیست ایستگاه مترو امام خمینی (ره) را از خط یک مترو تهران انتخاب کرده و از اتوبوس‌هایی که به میدان امام خمینی (ره) و پایانه فیاض‌بخش یا پایانه قورخانه تردد می‌کنند، استفاده کنید. پس از پیاده شدن از اتوبوس در این پایانه‌ها کافی است به سمت شمال رفته و به خیابان امام خمینی (ره) و سردر باغ ملی برسید.

 

 

 

 

درب‌های سردر باغ ملی از جنس چدن و به صورت سه‌تکه در قورخانه (مهمات‌سازی) تهران و توسط استاد محمدعلی کرمانی ساخته شد. با کمی دقت بر روی تصویر بالا می‌توانید عبارت «عمل محمدعلی کرمانی» را در قسمت مرکزی در و زیر نشانه اصلی سردر ببینید. این بنا در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ مورد مرمت قرار گرفت و سیستم نورپردازی بر روی آن نصب شد تا در شب هم جلوه‌ای بدیع و زیبا به آن بدهد. این بنا از لحاظ معماری و اتفاقات تاریخی که در آن و در میدان مشق تهران رخ داده و همچنین به دلیل مجاورت با ساختمان وزارت امور خارجه، دارای اهمیت بالایی است. 

هر گردشگر داخلی و خارجی که به تهران سفر می‌کند حتما از سردر باغ ملی و فضاهای بسیار ارزشمند مجموعه باغ ملی را بازدید کرده و از معماری باشکوه آن دوره تاریخی تهران لذت می‌برد.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2