آبشار کمردوغ استان کهگیلویه و بویر احمد

آبشار کمردوغ استان کهگیلویه و بویر احمد

آبشار کمردوغ در استان کهگیلویه وبویر احمد با چشم اندازی زیبا نزدیک به 100 متر ارتفاع رنگین کمانی مفرح را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده است. برای رسیدن به این آبشار طبیعی باید راههای پرپیچ وخم بخش چاروسا را به طول 10 کیلومتر از میان جنگل های انبوه بلوط طی کرد. چشم انداز طبیعی، مزارع سرسبز و رنگین کمان طبیعت زیبا در این مسیر به مسافران آرامش خاصی می بخشد و ارزش این اثر طبیعی را برای هر مسافری نوروزی دوچندان می کند. این آبشار در تمام فصول سال دارای آب است و هر ساله میزبان گردشگران زیادی از استانهای همجوار است. 

 

 

 

 

آبی که رنگ آن به دوغ شباهت دارد از دل صخره ها جوشش کرده و سرازیر شدن آن بر روی سنگی با شیب تند منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز را برای گردشگران نوروزی خلق کرده است. از ویژگی های منحصر بفرد این آبشار، نمکی بودن آب این چشمه است و شباهت آب آبشار به دوغ است. این آبشار زیبا در فاصله 85 کیلومتری شمال شرقی دهدشت و 10 کیلومتری شمال شرقی شهر قلعه رئیسی قرار دارد. کمر دوغ از ارتفاع 100 متری و بیش از 60 متر عرض بر شانه های کوه دلربایی می کند. این آبشار نقش بسته بر صخره های کوهسار را به واسطه ارتفاع و رنگ دوغ مانند آن به آبشار کمر دوغ نام نهاده اند . آبشار دل انگیز کمر دوغ در طول زمان بر صخره های تنگه پایین دست خود حوضچه ها و قندیلهای نمکی و بلورین زیبایی بوجود آورده است. 

 

 

 

 

در بالای این آبشار اجرای یک طرح پرورش ماهی قزل آلا باعث وسعت یافتن طول آبشار شده و آبشاری مصنوعی را در جنوب آبشار طبیعی آن ایجاد کرده است. آبشار کمر دوغ نخستین میراث طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد است که ثبت آثار ملی شده است. وجود امامزادگان سید محمود و میرسالار در نزدیکی این آبشار هر ساله تعداد زیادی زائر را به این منطقه فرا می خواند و ارزش این اثر طبیعی را دو چندان کرده است. آبشار کمردوغ در 10 کیلومتری شهر قلعه رئیسی و 65 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

این ابشار زیبا و طبیعت بکر همه ساله مورد توجه خاص گردشگران داخلی و خارجی میباشد و ما این جاذبه ی زیبا را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم .

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2