شهرک غرب استان تهران

شهرک غرب  استان تهران

شهرک غرب نام یکی از مناطق نسبتا قدیمی تهران است که در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. در ابتدای دهه ۴۰ شمسی و حکومت پهلوی، تعداد خارجی‌هایی که در ایران و به خصوص پایتخت به عنوان مهاجر زندگی می‌کردند بسیار زیاد و جمعیت آنها رو با افزایش بود. برای اسکان این خارجی‌ها که اغلب در کارهای صنعتی کشور در آن زمان نقش داشتند، پروژه‌ای مسکونی با الگوبرداری از برج‌های مسکونی ایالات متحده توسط مهندسان و معماران این کشور کلید خورد که به شهرک فرحزاد و سپس شهرک غرب مشهور گشت.

 

 

 

 

 

 

پس از انقلاب اسلامی نام این شهرک به شهرک قدس تغییر یافت. تعداد زیادی مجتمع تجاری مشهور مانند میلاد نور، ایران‌زمین، گلستان، ایران، سپهر، گل‌افشانو مجتمع کامپیوتر شهرک غرب در این منطقه وجود دارد. ویلاهای مجلل و زیبا و برج‌های مسکونی مدرن با امکانات روز و همچنین خیابان‌های عریض و خلوت و تعداد بالای بوستان‌ها، این محله را به محلی بسیار مناسب و البته گران برای زندگی تبدیل کرده است.

 

 

 

 

 

 

آدرس

شهرک غرب در شمال به محله دریا، در غرب به رودخانه پونک، در جنوب به بزرگراه شهید همت و در شرق به بزرگراه شهید همت و رودخانه درکه محدود می‌شود.

 

 

 

 

دسترسی

برای رفتن به شهرک می‌توانید از اتوبوس و تاکسی‌هایی که از پایانه‌ها و میادین اصلی شهر به میدان صنعت تردد می‌کنند استفاده کنید. از جمله این پایانه و میادین می‌توان به پایانه آزادی، پایانه ایستگاه متروی صادقیه، تاکسی‌های مقابل مترو دانشگاه صنعتی شریف،‌ مصلی، نواب، میدان انقلاب اسلامی و میدان ونک اشاره کرد. خط ۷ متروی تهران که در حال ساخت است و شرقی‌ترین نقطه تهران (شهرک شهید بهشتی یا قصرفیروزه) را به سعادت‌آباد متصل می‌کند در میدان صنعت و شهرک غرب ایستگاه خواهد داشت. 

 

 

 

 

 

 

این منطقه همواره به عنوان یک محله لوکس و مرفه‌نشین شناخته می‌شده است و به علت وجود تعداد بالایی از مقاصد کاری، تفریحی، خرید و درمانی در آن تعداد بالایی از شهروندان همه روزه به آن تردد می‌کنند.

امیدواریم که از دیدن این منطقه زیبا لذت ببرید.

 

 

 

 


ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2