عمارت ارباب هرمز (موزه گرافیک ایران) استان تهران

عمارت ارباب هرمز (موزه گرافیک ایران) استان تهران

عمارت ارباب هرمز (موزه گرافیک ایران) کجاست؟ امروز به یکی از معدود بناهای تاریخی به جای مانده از دوران قاجار در شرق تهران می‌رویم و با این عمارت زیبا و تاریخی و راه‌های دسترسی به آن بیشتر آشنا می‌شویم.

 

 

 

 

معرفی

عمارت ارباب هرمز یکی از بناهای تاریخی کمتر شناخته شده در پایتخت است. در حقیقت بیشتر بناهای تاریخی تهران در مناطق مرکزی مثل محدوده میدان بهارستان تا میدان جمهوری و شمال شهر مثل منطقه شمیرانات و تجریش قرار دارند. اما این عمارت زیبا که مربوط به اواخر دوره قاجار است در شرق تهران و منطقه تهرانپارس قرار دارد. عمارت ارباب هرمز در سال‌های اخیر مورد مرمت قرار گرفته است. مرمت این بنا در بهار سال ۹۵ به پایان رسید. مرمت انجام شده بسیار تحسین برانگیز است و از روی علاقه انجام شده و مانع از بین رفتن و فراموش شدن این بنای با ارزش شد. هم‌اکنون از این عمارت زیبا به عنوان «موزه گرافیک ایران» استفاده می‌شود. در «موزه گرافیک ایران» نمایشگاه‌ها و گالری‌ها و رویدادهای مربوط به هنر گرافیک برگزار شده و می‌شود. 

 

 

 

 

 

 

آدرس

عمارت ارباب هرمز در بزرگراه شهید بابایی، خیابان استخر، بلوار استقلال، خیابان توحید، محوطه شمالی پارک پلیس قرار دارد.

 

 

 

 

دسترسی

برای رسیدن به عمارت ارباب هرمز می‌توانید از اتوبوس‌های مسیر پایانه علم و صنعت - شهرک فرهنگیان و پایانه علم و صنعت - خیابان استقلال استفاده کنید و در ایستگاه پارک پلیس پیاده شوید. بعد از پنج دقیقه پیاده‌روی در پارک پلیس به عمارت ارباب هرمز می‌رسید. همچنین می‌توانید با استفاده از خط دو مترو به ایستگاه تهرانپارس بروید و از خیابان حجربن عدی به سمت شمال تا پارک پلیس را با تاکسی یا اتوبوس‌های یاد شده طی کنید. اگر قصد سفر با وسیله نقلیه شخصی را دارید هم می‌توانید از بزرگراه شهید باقری شمال به بلوار استقلال و عمارت ارباب هرمز بروید.

 

 

 

 

 

 

بازدید از موزه گرافیک ایران و عمارت ارباب هرمز از روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه و ایام غیرتعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ امکان‌پذیر بوده و مبلغ بلیت ورودی آن هم ۱۰۰۰ تومان است.

موزه گرافیک ایران در استان تهران است که هرساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این بنای تاریخی دیدن میکنند.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2