تالاب برم شیر استان کهگیلویه و بویر احمد

تالاب برم شیر استان کهگیلویه و بویر احمد

تالاب‌ها محیط‌هایی هستند که مشخصات‌شان چیزی میان خشکی و آب است. تالاب‌ها ممکن است همیشه آب داشته باشند یا اینکه گاه خشک و گاهی آب‌دار باشند. برخی تالاب‌های نزدیک دریا با جزر و مد تغییر وضعیت می‌دهند. مشخصه اصلی تالاب‌ها، ماندگاری نسبی آب در آن‌ها است. آب تالاب‌ها ممکن است شور یا شیرین باشد. اهمیت تالاب‌ها برای محیط زیست به اندازه‌ای بود که حدود ۷۰ سال پیش کنوانسیونی در مورد آن‌ها تشکیل شد. در این کنوانسیون موضوع حفظ تالاب‌ها در سراسر جهان مطرح شد.

این کنوانسیون که با نام کنوانسیون رامسر شناخته می‌شود، معاهده‌ای بین‌المللی است که در ۱۹۷۱ به منظور حفظ و نگهداری تالاب‌ها امضا شد.تالاب برم شیر یکی از تالاب‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است. این تالاب شاید برای بسیاری از ایرانیان ناشناخته باشد. تالاب برم شیر مساحتی حدود ۵۰۰۰ مترمربع دارد. مکان دقیق این تالاب در دره‌ تنگ شیر بویراحمد است.

 

 

 

 

دره تنگ شیر در غرب ارتفاعات کلاتک از رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد. ارتفاع تالاب برم شیر از سطح دریا حدود ۷۴۰ متر است. گستره تالاب شمالی جنوبی است. طول آن حدود ۱۵۰ متر و عرض آن حدود ۵۰ متر است. تالاب برم شیر در ۲ کیلومتری جنوب روستای برم شیر قرار گرفته که از جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت، قبل از سه راهی دختر، جاده فرعی از جنوب رودخانه مگرمون قابل دسترسی است.منطقه‌ای که تالاب برم‌شیر در آن قرار دارد، منطقه‌ای زیبا و سرسبز است.

این منطقه از قابلیت‌ تفرجگاهی‌ جالبی‌ برخوردار است‌ و می‌تواند به‌ محیطی‌ مناسب‌ برای‌ گذران‌ اوقات‌ فراغت ‌تبدیل‌ شود. چشم‌انداز و پیرامون‌ تالاب‌ بسیار جذاب‌ و دیدنی‌ است. این تالاب زیبا که از قابلیت بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است، در صورت رسیدگی می‌‌تواند طبیعت‌گردان بسیاری را به سمت خود جذب کرده و به محیطی مناسب برای گذران اوقات فراغت تبدیل شود.

این تالاب زیبا و طبیعت بکر همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است .

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2