تپه نورالشهدا استان کهگیلویه وبویر احمد

تپه نورالشهدا استان کهگیلویه وبویر احمد

تپه نورالشهدا واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد . حرم شهدای گمنام در این مکان مقدس ۸شهید بزرگوار گل گون کفن به خاک سپرده اند. شهداء در دین اسلام از جایگاه و منزلت خاصی برخوردارند و ملت ایران نیز از دیرباز تاکنون مهد شهید و شهادت طلبی بوده است.مردم غیور مرد این استان با حضور در تپه نورالشهدا یاسوج، ضمن تجدید بیعت با شهدای گمنام، با قرائت فاتحه، یاد و خاطره آنان را گرامی می دارند. تپه نورالشهدا یکی از معنوی‌ترین فضاهای شهر یاسوج است که با ارتفاع بسیار زیاد به طور کامل به شهر مسلط بوده که نصب این پرچم در این مکان موجب می‌شود که در اکثر نقاط این شهر در دید مردم و گردشگران باشد.

 

 

 

 

به مناسبت فرا رسیدن جشن ها اداره ورزش و جوانان این شهرستان همایش پیاده‌روی برای دیدار با شهیدان برگزار می‌کند. تپه های نورالشهدا یکی از میراث های معنوی و گردشگری است یاسوج - ایرنا- معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کشور از تپه های نورالشهدا به عنوان یکی از میراث های معنوی و گردشگری یاد میشود.بزرگ‌ترین پرچم‌ سه رنگ جمهوری اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد که نشان از صلابت و اقتدار ایران دارد است در تپه نورالشهدای یاسوج واقع شده است. ین پرچم در ابعاد ۱۳.۵ در ۲۴.۵ طراحی و آماده شده که در ارتفاع ۵۰ متری در بلندترین تپه مشرف به شهر یاسوج و در کنار قبور مطهر شهدای گمنام این مرز و بوم به اهتزاز در آمده . چم در همه کشورها دارای احترام و تقدس بوده و در ایران که پرچم آن به نام مبارک الله مزین شده این تقدس و احترام بسیار بیشتر است. اهتزاز این پرچم در مرتفع‌ترین نقطه شهر گردشگرپذیر یاسوج و در کنار قبور شهدای گمنام، یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های جوانان و دلاوران این آب و خاک خواهد بود.

 

 

 

 

در جنگ هشت ساله دفاع مقدس تعداد زیادی از مردم ایران اسلامی در راه دفاع از ناموس و قاموس خود به شهادت رسیدند. در این بین تعدادی از این عزیزان دارای هویت مجهول هستند که ما از آن ها به نام شهدای گمنام یاد می کنیم. این شهداء در عملیات ها تفحص و به مناسبت های مختلف در سراسر کشور تشییع و به خاک سپرده می شوند. چند سالی است که پیکرهای مطهر چند تن از این شهدای گمنام مهمان شهر یاسوج هستند و در تپه مشرف به این شهر به خاک سپرده شده اند. این تپه که به واسطه ی وجود مقدس شهدای گمنام، تپه نورالشهداء نام گذاشته شده و در مراسمات مذهبی گوناگون میزبان مردم مؤمن و متدین شهر یاسوج است این روزها به علت عدم نظارت به محلی برای تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده است.

این جاذبه ی مذهبی علاقمندان خاص خود را دارد و همواره مورد توجه است .

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2