موزه بانک ملی ایران استان تهران

موزه بانک ملی ایران  استان تهران

امروزه موزه‌های متعددی را در سطح شهرهای ایران می بینیم که به معرفی پیشینه و ارزشهای طبیعی، هنری و تاریخی می‌پردازند و به تقویت بنیان‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه کمک می‌کنند. در این میان به موزه بانک ملی ایران با بنایی بسیار زیبا و دل‌انگیز که نموداری از ذوق و هنر معماری اواخر دوره قاجاریه با مجموعه‌ای از آثار و اشیای نفیس و کهن به‌ویژه گنجینه‌های بانکداری از سنوات مختلف تاریخی ایران که در ساختمان صندوق پس‌انداز که قدمتی 78ساله واقع است سری می‌زنیم تا به گذشته‌های دور پرواز کنیم. 

 

 

 

 

موزه بانک ملی ایران در در تابستان سال 1396 توسط سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید که سالانه بازدیدکنندگان بسیاری برای دیدن این موزه به خیابان فردوسی جنوبی تهران مراجعه می‌کنند. بانک ملی ایران با قدمت 89 ساله خود یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های ایران به شمار می‌آید که دارای اشیای قدیمی همچون ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و همچنین هدایای کشورهای مختلف از دوره هخامنشیان، ساسانیان و آثار گران‌بهای هنری از جمله تابلوهای نفیس نقاشی، خط، فرش و مسکوکات در آن نگه‌داری می‌شود.

 

 

 

 

ساختمان موزه بانک ملی ایران توسط هنریش معمار خوش ذوق آلمانی، با الهام‌گیری از بناهایی که از دوره هخامنشیان بر جای مانده بود و با تلفیق معماری باستانی ایران و اروپا طراحی شد. در این موزه مجموعه‌ی کاملی از هدیه‌های تاریخی بانک که از کشورهای فرانسه، ژاپن، چین، آمریکا و آلمان آورده شده را تماشا می‌کنید، همچنین کتابچه‌های دفتری و دستگاه‌های چاپ اسکناس، عکس‌ها، سکه و اسکناس‌های کهن، ترازوهای ریز و درشت را در ویترین‌های موزه که در سالن‌های متعدد، از تمامی دوره‌ها جمع آوری شده را می‌توانید تماشا کنید.

 

 

 

 

شما می‌توانید در سالن میانی موزه با آن سقف بلند و نورگیرهایی که اشعه آفتاب را به طرز شگرفی به داخل بنا می‌کشند، عکس یادگاری در کنار ویترین‌ها و اشیا گران‌قیمت داخل آن‌ها تهیه و خاطره سازی کنید. اگر علاقمند به دیدن زیبایی‌های تهران هستید می‌توانید از سایت سی تی مهر دیدن کنید.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2