روستا فتح استان کهگیلویه و بویر احمد

روستا فتح استان کهگیلویه و بویر احمد

روستای زیبای فتح در ۴۵ کیلومتری بخش باشت از توابع شهرستان گچساران واقع در استان کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد. این روستا در کوهپایه خامی ومحصور در کوههای دیگر است . همین امر باعث شده تا روستا جلوه زیبایی داشته باشد قله سر به فلک کشیده خامی ، درختان بلوط ؛ باغات مرکبات ؛ انگور ، انار ، به و طبیعت بکر آن نظر هر رهگذری را به خود جلب می نماید. بهار که می شود بوی آویشن در دل طبیعت می پیچد . ترنم باران بر دل طبیعت جلوه خاصی به روستا می بخشد چشمساران جاری شده در دره ها و پایین دست تپه هایی که روستا را در بر گرفته اند خود جلوه دیگری از این روستاست . این روستا با قدمت دیرینه خود آثار باستانی از جمله غار مشهور سی دزد که در زمره آثار باستانی ثبت شده می باشد را داراست . مردمان ساده وبی آلایش وسختکوش وبا ایمان زبانزد منطقه وشهرستان میابشند ایمان ودلاوری خود را در طول هشت سال دفاع مقدس با تقدیم ۴ شهید گلگون کفن وچندین جانباز ثابت کرده اند . از محصولات عمده این روستا انگور ولیموشیرین می باشد . شغل اکثر مردم روستا دامپروری وکشاورزی است . روستای زیبای فتح چون نگینی در کوهپایه خامی می درخشد .

فتح . [ ف َ ] (اِخ ) دهی است از دهستان پشتکوه باشت و بابویی بخش گچساران ، که در چهارهزارگزی شمال راه شوسه ٔ گچساران به بهبهان قرار دارد. جایی کوهستانی و معتدل ، و دارای ۱۵۰ تن سکنه است . آب آنجا از چشمه تأمین میشود. محصول عمده اش غلات ، برنج و شغل اهالی زراعت و گله داری و صنایع دستی آنها عبا و گلیم بافی است . راه مالرو دارد. این روستا همواره مورد توجه علاقمندان خاص خود و عموم واقع میگردد.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2