کوشک میمند استان کهگیلویه و بویر احمد

کوشک میمند استان کهگیلویه و بویر احمد

روستای میمند از توابع شهرستان دنا بخش پاتاوه است که در ۳ کیلومتری شمال غربی دنا ۹۰ کیلومتری یاسوج قرار گرفته که نقطه صفر مرزی با استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری است. این روستا از اطراف به دامنه‌های کوهستان دنا محدود می‌شود. روستای میمند ۱۷۷۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. آب و هوای این روستا در فصول بهار و تابستان معتدل و دلپذیر و در فصل زمستان سرد است. رودخانه خرسان از میان روستا عبور می‌کند. این روستا از دیرباز ییلاق خوانین ایل بویر احمدی و بختیاری و تفرجگاهی برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به ورزش‌های کوهستانی بوده است.

 

 

 

 

در مجاورت روستا آثاری از قلعه باستانی و سفالینه‌های مربوط به دوره ساسانیان به جا مانده است. مردم روستای میمند به زبان لری و با لهجه میمندی صحبت می‌کنند. آن‌ها مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند. چشم‌انداز زیبای کوهستان هوای مطبوع و پاک چشمه سارهای متعدد و تفریحگاهای حاشیه رودخانه خرسان میمند را به روستایی با جاذبه‌های طبیعی متعدد مبدل ساخته است.  از جمله چشم‌اندازهای گردشگر پذیر این روستا، طبیعت بکر و دیدنی است که همه ساله در فصل بهار و تابستان به دلیل خنکی و مطبوع بودن هوا پذیرای بسیاری از گردشگران است.

روستای میمند، از دیرباز ییلاق خوانین ایل بختیاری و تفرجگاهی برای طبیعت‌ دوستان و علاقه‌مندان به ورزش‌های کوهستانی بوده است. مردم روستای میمند به زبان لُری و با لهجه میمندی صحبت می‌کنند. از آثار تاریخی روستای میمند کوشک (قلعه) میمند است که آن را مربوط به دوره ساسانی می‌دانند.

 

 

 

 

کوشک میمند

در روستای میمند باقی‌مانده اثری تاریخی به جای مانده است که آن را کوشک می‌گویند. این بنای تاریخی که امروزه تنها خرابه‌هایی از آن باقی مانده ا، از مصالحی چون سنگ و ساروج ساخته شده است. این کوشک تاریخی که به قلعه باستانی نیز شهرت دارد به روایت روستاییان مزبوط به عهد باستان است. گویی سفال‌هایی در این قلعه و نزدیکی آن یافت شده که تخمین قدمت آن‌ها به دوره ساسانی نسبت داده شده است. از طبقه دوم ساختمان تنها دیوارهایی کوتاه از سنگ باقی مانده است.

آنچه از معماری طبقه زیرین این بنا برجای مانده، به نظر طاق‌های هلالی را نشان می‌دهد که در بالای ورودی‌های زیرین این کوشک وجود داشته است. این کوشک تاریخی که در مجاورت روستا قرار گرفته ،به احتمال بسیار در دسته خانه‌های ویلایی و متعلق به اقشار با درآمد بالا و تجار عهد خود بوده است. این بنای تاریخی از دو طبقه تشکیل شده که طبقه بالای آن جهت سکونت افراد و در طبقه زیرین این آثار تجارت انجام می‌گرفته است. این جاذبه همه ساله مورد توجه و بازدید علاقمندان خاص خود و عموم قرار میگیرد .

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2