پارک جنگلی شور اب استان لرستان

پارک جنگلی شور اب استان لرستان

استان لرستان مملوء از جاذبه های تماشایی ست؛ از آبشار، غار و کوه گرفته تا تالاب و جاذبه های تاریخی. یکی از مهمترین جاذبه های لرستان پارک های جنگلی ست که یکی از زیباترین آن ها در نزدیکی شهر خرم آباد قرار دارد. پارک جنگلی شورآب، منطقه ای بکر که یکی از بهترین مکان های شهر خرم آباد برای طبیعت گردی و گشت و گذار است.استان لرستان در جنوب غربی ایران از قدیمی ترین مکان های ایران است و آب و هوای متنوع،  شرایط جوی متفاوتی را برای قسمت های مختلف این استان رقم زده است.

خرم آباد، مرکز این استان با قرار گرفتن در دره ای پرآب و خوش و آب و هوا مملوء از جاذبه های طبیعی ست، هرچند وجود مواهبی مثل چشمه های پر آب باعث شکل گیری آثار تاریخی زیادی هم در این محل شده است. جاذبه های خرم آباد فقط محدود به خود شهر نیست و در اطراف آن هم می توانید جاذبه هایی مثل پارک جنگلی شورآب را پیدا کنید. کافیست چند کیلومتری از شهر دور شوید تا چشمتان به فضای سبزی زیبا و تماشایی بیفتد جایی که همچون مامنی آرامش بخش گردشگران را سوی خود فرا می خواند و طبیعتی بکر و سرسبز را برای آن ها به نمایش می گذارد. وقتی اسم پارک می آید یاد مکانی چمن کاری و گل کاری شده می افتیم که به غیر از آب و هوای خوب، امکانات رفاهی و وسایلی برای تفریح و سرگرمی بچه ها دارد.

 

 

 

 

پارک جنگلی منطقه ای بزرگ و بکر است که می توان آن را ریه های شهر دانست و معمولا به طور طبیعی وجود دارند اما گاهی با توجه به نیاز شهر به منطقه ی تفریحی، این پارک ها به صورت مصنوعی و دست کاشت به وجود می آیند. محل تشکیل پارک های جنگلی در اطراف سکونت گاه های شهری و روستایی است و در بوستان های جنگلی طبیعی هم از درختانی استفاده می شود که کاملا سازگار با محیط طبیعی منطقه هستند. پارک جنگلی شورآب یکی از دیدنی ترین جاذبه های خرم آباد است و هر سال گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.

 

 

 

 

قرار گرفتن خرم آباد در نزدیکی کوه های زاگرس، مناطق جنگلی و طبیعی زیادی را برای شهر رقم زده است. پارک جنگلی شورآب با ۵۷۰ هکتار مساحت از پارک های اطراف شهر خرم آباد است، پارکی که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان لرستان است و گونه های متنوعی را در خود جای داده است.

گردشگران زیادی به خصوص در فصل بهار راهی این پارک می شوند تا از آب و هوای معتدل و همینطور تماشای درختان بلوط لذت ببرند. یکی از جذابیت های طبیعی استان لرستان جنگل های بلوط است که در پارک جنگلی شورآب خرم آباد هم به چشم می خورند. این پارک مملوء از درختان خودروی بلوط است که زیبایی خاصی را به چشم اندازهای اطراف داده اند البته به غیر از بلوط، درختان دیگری هم هست که زیبایی پارک را دوچندان کرده اند. به مناسبت روز درختکاری درختان زیادی در این پارک کاشته می شود که طبیعت آن را سرسبزتر و جذاب تر می کند.

 

 

 

 

خوشبختانه پارک جنگلی شورآب فاصله چندانی از خرم آباد ندارد و به دلیل قرار داشتن در جاده اصلی، دسترسی راحتی دارد. برای بازدید از این پارک باید به ۲۵ کیلومتری جاده خرم آباد – پل دختر بروید، جاده ای کاملا آسفالته که امکانات رفاهی خوبی دارد. شورآب قدیمی ترین پارک استان لرستان است و از دیرباز خرم آبادی ها برای گشت و گذار و تفریح در آخر هفته ها و یا تعطیلات به این پارک دل انگیز می روند. همین که مناسبت هایی مثل آخر هفته ها و سیزده بدر می شود خرم آبادی های زیادی راهی این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا می شوند.

این پارک در هر فصلی از سال زیبایی ها و جذابیت های خاص خودش را دارد. درسته که بیشتر گردشگران آب و هوای بهار و تابستان آن را بیشتر دوست دارند اما زیبایی های پاییز این پارک را هم نباید دست کم گرفت. کافیست یکبار در فصل پاییز به این منطقه بروید تا با تماشای تابلوی رنگارنگ درختان، عاشق طبیعت گردی در فصل پاییز شوید. پارک جنگلی شورآب نه فقط یکی از زیباترین پارک های خرم آبد بلکه یکی از بهترین پارک های طبیعی ایران است و در سالیان اخیر با اضافه شدن امکانات، محبوب تر و شلوغ تر از قبل  هم شده است.

جنگل های ایران از مواهب طبیعی ارزشمندی هستند که باید به خوبی از آن ها محافظت شود پس برای رفتن به این پارک زیبای طبیعی باید نکاتی را رعایت کنید تا این پارک از آسیب ها دور بماند:

از روشن کردن آتش خودداری کنید و برای گرم کردن غذا از منقل یا پیکنیک استفاده کنید.

دور شاخه درختان طناب نیندازید.

به درختان آسیبی نزنید.

با بیل یا بیلچه زمین را تخریب نکنید.

مسافران زیادی هر روز از کنار این پارک جنگلی عبور می کنند و برای استراحت چند ساعته به داخل پارک می روند. در سال های اخیر امکاناتی مثل سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی برای پارک در نظر گرفته شده تا اوقات فراغت لذتبخشی را برای گردشگران فراهم کرده است.از شما دعوت میکنیم شما هم از این جاذبه ی خوش اب وهوا دیدن فرمایید.

دیدن از این جاذبه را به شما گردشگران پیشنهاد می کنیم.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2