پارک پلیس استان تهران

پارک پلیس استان تهران

امروزه بسیاری از خانواده‌ها و گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت خود، معمولا بوستان و طبیعت را انتخاب می‌کنند. بوستان‌های زیادی در تهران وجود دارد. هر پارکی به یک شیوه خاص درست شده است؛ اما امکانات و وسعت هرکدام متفاوت است. پارک پلیس یکی از بوستان‌های بسیار بزرگ و دارای امکانات بالا با فضایی زیبا و دلنشین در شرق تهران است. در این مطلب سری به پارک پلیس تهرانپارس یکی از دیدنی‌های تهران می‌زنیم.

تاریخچه پارک پلیس

در شمال شرق تهران واقع شده و توسط خیابانی به دو بخش تقسیم شده است. این پارک محلی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت بسیاری از خانواده‌ها و جوانان است. این بوستان در گذشته به دلیل داشتن درخت‌های انار، به باغ اناری معروف بوده؛ اما در سال 1382 توسط مسئولان در هفته پلیس، این مکان به پارک پلیس نام‌گذاری شد.

 

 


 

فضای داخلی پارک پلیس تهرانپارس

فضای این بوستان توسط خیابانی، به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شده است. این دو بخش توسط پلی به هم وصل می‌شوند. فضای داخلی پارک، بسیار زیبا و دلنشین است. از انواع گونه‌های درختی از جمله کاج، سروتبریزی، بیدمجنون، پیراکانتا، اقاقیا، زیتون و درخت‌های چند صد ساله استفاده شده است. بعضی از محیط‌های پارک مانند جنگل است که گویی به جنگل رفته‌اید و در آنجا بسیاری از مردم ‌کباب و غذاهای مختلفی درست می‌کنند.

بخش جنوبی پارک پلیس

از ابتدای پارک، سمت فلکه چهارم تهرانپارس‌ که وارد می‌شوید، اول از همه مجسمه‌هایی که ماشین به دست دارند را می‌بینید. این مجسمه‌ها، بیانگر این است که هرجا می‌خواهیم برویم با ماشین و وسایل نقلیه نرویم. سعی کنیم برای پاک ماندن هوای شهر و سالم ماندن پارک‌هایمان با دوچرخه به مکان‌هایی که می‌خواهیم برویم.

 

 

 

 

بعد از مجسمه‌ها، ستون‌هایی را جلوی خود مشاهده می‌کنید که گویی شبیه ستون‌های گرد دوره ساسانی است. با قدم زدن در بین این ستون‌ها، دورانی از تاریخ برای شما تداعی می‌شود. بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی در این قسمت اجرا می‌شود. همچنین در این قسمت از پارک، میزهای تنیس روی میز برای جوانان قرار داده شده است که بیشتر اوقات در حال بازی کردن هستند. در این قسمت پارک، به دلیل داشتن زمین صاف، بیشتر دوچرخه‌سواران و اسکیت‌سواران ماهر، مهارت خودشان را به خوبی نشان می‌دهند.

امکانات بخش جنوبی پارک پلیس

بخش جنوبی پارک دارای امکانات زیادی است که شامل:

شهربازی کودکان

کمی بالاتر از در ورودی پارک، سمت راست، محلی برای شهربازی کودکان قرار داده شده است. در آنجا بازی‌های متنوعی برای کودکان قرار دارد. توپ بازی، قطار شادی، سرسره‌های بادی از جمله بازی‌های هیجانی هستند که کودکان شما در آنجا تجربه می‌کنند.

 

 

 

 

سینما شش بعدی

تقریبا وسط پارک جنوبی، سینما شش بعدی قرار دارد که قیمت بلیت آن مناسب است. هر شب از ساعت 19 این سینما برای گردشگران باز است. در این سینما، فیلم‌های چند بعدی، همراه با عینک برای افراد گذاشته می‌شود. همچنین برد و باخت هم دارد که اگر کسی ببرد، برای دست بعدی می‌تواند دوباره رایگان بازی کند. این سینما خیلی شور و هیجان دارد. پیشنهاد می‌کنم حتما یک‌بار آن را امتحان کنید.

شهدای پارک پلیس

تقریبا انتهای بخش جنوبی پارک پلیس تهرانپارس، یک بخشی، اختصاص به شهدای گمنام داده شده است. این شهدا، سه شهید گمنام هستند که در تاریخ 24 اردیبهشت سال 92 در این مکان دفن شده‌اند. گفته شده است که هر حاجتی داشته باشید، می‌توانید از این شهدا بگیرید. در پنچشنبه شب‌ها و روزهای عزاداری معمولا همه جمع می‌شوند و نذری می‌دهند. فضای شهدای پارک پلیس، خیلی دیدنی است و با گنبدی همانند مسجد پوشش داده شده. همچنین کمی جلوتر از آن، مجسمه‌ای از مادر شهید هم درست شده که روی صندلی نشسته است و این فضا را دلنشین کرده.

 

 

 

 

از دیگر امکانات بخش جنوبی پارک پلیس، مسجد، وسایل‌ ورزشی برای بزرگسالان، زمین بازی کودکان، استخرهای رو باز و بزرگ، آب نما، زمین اسکیت و دوچرخه، زمین تنیس روی میز، زمین والیبال، نیمکت‌های چوبی، سنگی، آلاچیق‌های بزرگ، بوفه، پارکینگ‌های بزرگ و جادار، سرویس‌های بهداشتی هستند. در کنار پارک نیز در خیابان توحید انواع مختلف مغازه آبمیوه فروشی، جگرکی، فست فودی، سوپرمارکت و رستوران وجود دارد.

همچنین کناره‌های پارک، فضایی برای پیاده‌روی قرار داده شده است. صبح‌های زود، ورزش گروهی برگزار می‌شود که این هماهنگی دسته جمعی، زیبایی خاصی به دل پارک داده. در فصل‌های تابستان، معمولا اول پارک که طاق و ستون‌های یک شکل و هماهنگ شده دارد، برنامه‌های متنوعی برای بزرگسالان و مخصوصا کودکان برگزار می‌شود که همیشه شلوغ و پر از جمعیت است. بیشتر مردم از این برنامه‌ها استقبال می‌کنند. همچنین بساط بلال فروش‌ها نیز در فصل تابستان به راه است.

در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در انتهای جنوبی پارک پلیس، معمولا مراسم گلاب‌گیری برگزار می‌شود. در آنجا انواع مختلف دمنوش و گلاب به فروش می‌رسد. شما عزیزان می‌توانید از این امکانات استفاده کنید.

 

 

 

 

بخش شمالی پارک پلیس

بعد از قسمت جنوبی پارک پلیس، از پل عابر پیاده رد می‌شوید و به قسمت دوم که بخش شمالی پارک هست می‌رسید. این بخش پارک نیز امکاناتی برای شهروندان عزیز قرار داده شده است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

عمارت ارباب هرمز

کمی جلوتر از پل عابر، عمارت ارباب هرمز که در حال حاضر موزه گرافیک تهران هست قرار دارد. در واقع گفته شده است، تمامی محوطه‌های این باغ اناری، برای ارباب هرمز بوده و این ملک در اختیار خودش بوده است.

 

 

 

 

سرای محله مجید آباد

کمی بالاتر از عمارت ارباب هرمز، سرای محله پارک پلیس قرار گرفته است. سرای محله، ساختمانی سه طبقه و دارای امکانات کتابخانه، کلاس‌های آموزشی، روانشناسی، باشگاه ورزشی و… هستند. این فضا نیز خیلی موثر برای جوانان و کودکان است. بسیاری از دانش‌آموزان نیز اردوهای گروهی از طریق این سرای محله می‌روند.

در واقع ارباب هرمز، به عنوان مالک اصلی زمین‌های تهرانپارس محسوب‌می شود؛ اما در حال حاضر موزه گرافیک تهران است.

آثار هنرمندان و هنری زیادی را در آن می‌بینید. قیمت بلیط موزه تنها 2500 تومان است. زمان بازدید از موزه، روزهای یکشنبه تا پنچشنبه از ساعت 9 الی 17 است.

 

 

 

 

پارک آموزش ترافیک

در انتهای پارک، محلی به عنوان پارک آموزش ترافیک قرار گرفته است. این پارک آموزش، تنها پارکی است که برای معلولان نیز خدمات ارائه می‌دهد. این مکان در سال 1390 تاسیس شده و مساحت پارک 6850 مترمربع است. این پارک دارای خیابان آموزشی است که کودکان شما به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند و آموزش ببینند.

از دیگر امکانات بخش شمالی پارک پلیس، زمین بسکتبال، زمین فوتبال، زمین چمن پارک پلیس، مسیر دوچرخه سواری، پارکینگ‌های خیلی بزرگ، زمین‌های تنیس، آلاچیق، نیمکت‎های چوبی و سنگی، وسایل‌های ورزشی، سالن سینما و همایش‌ها، وسایل‌ بازی کودکان، بوفه، استخرهای فواره‌دار بزرگ، آب نما، فوتبال‌های دستی و سرویس‌های بهداشتی است.

یکی دیگر از امکانات پارک که به تازگی در آن تاسیس شده، فودکورت‌های پارک پلیس هستند که پایین‌تر از سرای محله مجید آباد قرار دارند. محوطه‌ای کاملا زیبا، چوبی و رستوران‌های مختلف، با برند و اعتبار بالا از جمله ته دیگ و … قرار گرفته است. بسیاری از خانواده‌ها برای شب نشینی، به این فودکورت‌ها می‌روند و از فضای دلنشین آ‌ن‌ها بهترین استفاده را می‌کنند. این فودکورت‌ها، به شکل بسیار زیبایی ساخته شده‌اند که هر گردشگری را جذب می‌کند.

 

 

 

 

دفتر پارک و نگهبانی آن، در بخش شمالی، بالای عمارت ارباب هرمز قرار گرفته‌اند. انتهای پارک، مسیر پیاده‌روی قرار دارد. بیشتر افراد صبح‌های زود، ورزش‌های گروهی با آهنگ انجام می‌دهند که روحیه آدمی را خیلی شاد می‌کند.

در قسمت سالن سینما و همایش‌ها در فصل‌های تابستان، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های متنوعی برگزار می‌شود. فضای قسمت شمالی پارک پلیس، بزرگ‌تر از قسمت جنوبی است و معمولا به صورت گرد ساخته شده است. معمولا بیشتر شهروندان، دوست دارند از فضای بالای پارک استفاده کنند. در یک قسمت پارک نیز چمشه خروشانی وجود دارند که در فصل تابستان خیلی خنک و دلچسب هست. آب و هوای پارک خیلی مناسب و خنک است.

 

 


 

پارک پلیس تهران کجا است؟

پارک پلیس در منطقه چهار و در خیابان توحید جنوبی و شمالی قرار گرفته است. آدرس دقیق‌تر آن در خیابان استخر، 35 متری چهارراه استقلال قرار دارد. همچنین شهرک فرهنگیان، شهرک پارس، پارک جنگلی یاس نزدیک آن قرار دارند.

دسترسی به پارک

نزدیک‌ترین مترو به پارک پلیس، مترو تهرانپارس است که بعد از پیاده شدن از ایستگاه مترو، با تاکسی‌هایی که به فلکه چهارم می‌آیند، می‌توانید روانه پارک پلیس شوید. همچنین از طریق اتوبان باقری و چهارراه استقلال، اگر وسیله نقلیه دارید به راحتی می‌توانید به آنجا بروید.

شما میتوانید اوقات فراغت و تفریحات خود را در این پارک بگذرانید.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2