پارک لاله استان تهران

پارک لاله استان تهران

پارک لاله نام یک پارک قدیمی در تهران است که در سال ۱۳۴۵ ساخته شد و امروزه با گذشت ۵۰ سال از ساخت آن همچنان یکی از زیباترین و پربازدیدترین پارک‌های تهران است. این پارک ۳۵ هکتار وسعت دارد.

 

 

 

 

در پارک لاله گونه‌های مختلف گیاهی مثل چنار، سرو نقره‌ای و اقاقیا وجود دارد و فضای سبز زیبای آن محلی مناسب برای آرامش و استراحت و رهایی از شلوغی و آلودگی‌های شهر است.

 

 

 

 

این محل پیش از آنکه به پارک تبدیل شود، زمین سوارکاری و رژه ارتش بوده است. پس از تبدیل شدن به پارک در این محل امکانات و جاذبه‌های گردشگری بسیاری ساخته شد که از جمله آنها می‌توان به مسجد، زمین بسکتبال و والیبال و اولین کتابخانه کودک ایران و میز شطرنج اشاره کرد. 

 

 

 

 

در قسمت جنوبی پارک هم آب‌نماها و جوی‌های مارپیچ به سبک ژاپنی ساخته شده است که بسیار زیبا هستند.

 

 

 

 

آدرس

پارک لاله در تهران، خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز قرار دارد.

 

 

 

 

دسترسی

برای رسیدن به پارک لاله می‌توانید در ایستگاه مترو میدان انقلاب اسلامی در خط ۴ مترو تهران از قطار پیاده شده و از آنجا با تاکسی در خیابان کارگر شمالی به پارک لاله برسید که مسیر نسبتا کوتاهی دارد.

 

 

 

 

همچنین اتوبوس‌های مسیر میدان آزادی - میدان هفت تیر و میدان آزادی - میدان ولیعصر در ضلع جنوبی پارک لاله ایستگاه دارند. اگر قصد استفاده از تاکسی را دارید می‌توانید از تاکسی‌هایی که از بلوار کشاورز، خیابان فاطمی و خیابان کارگر شمالی تردد می‌کنند استفاده کنید. از میدان ولیعصر، میدان دکتر فاطمی، میدان هفت تیر و انقلاب اسلامی به ورودی‌های مختلف اطراف پارک لاله تاکسی تردد می‌کند.

 

 

 

 

در این پارک تندیس‌های زیبایی از جمله تندیس خیام و ابوریحان بیرونی نصب شده است. موزه هنرهای معاصر تهران در بخش غربی، موزه فرش ایران در ضلع شمالی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش شرقی پارک قرار دارند و وجود این بناها و مراکز بسیار با ارزش به اهمیت پارک لاله افزوده است.یکی از زیباترین جاذبه‌های پارک لاله آب‌نمای و میدان میانی آن است که طرفداران زیادی دارد و مردم به ویژه در فصل‌های گرم سال، در اطراف آن به استراحت و گفت و گو و ورزش می‌پردازند.

یکی از خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران پارک لاله است که همه روزه مورد توجه گردشگران و مسافران است.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2