گالری شیرین استان تهران

گالری شیرین استان تهران

اگر در تهران هستید و به هنرهای تجسمی و نقاشی علاقه دارید، گالری شیرین در فهرست گالری‌های هنری برتر تهران قرار دارد که در راستای ارتقا هنر معاصر، تمام تلاش خود را می‌کند و عمدتا میزبان نمایشگاه‌های آثار نقاشی معاصر، مجسمه، عکاسی و سایر هنرهای تجسمی است. این گالری ساختمانی زیبا و فعال است و میزبان آثار مفهومی هنرمندان برجسته ایران و جهان می‌شود.

 

 

 

 

معرفی گالری شیرین

خانم شیرین پرتوی این گالری را در آذرماه سال ۱۳۸۴ تأسیس کردند و مدیرش خودشان هستند. شعبه دوم را هم در سال ۱۳۹۳ در منطقه هنری چپلسی نیویورک افتتاح کردند. تا به حال بیش از ۱۰۰ نمایشگاه در این گالری برگزار شده است.

 

 

 

 

شاید یکی از دستاوردهای مهم گالری شیرین معرفی هنرمندان معاصر ایرانی به جهان غرب و درک متقابل جهان از هنر آسیای میانه است که توانسته مانند پلی این پیوند را برقرار کند. این گالری با هنرمندانی سرشناس چون اردشیر محصص و ابراهیم حقیقی کار کرده است و نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی برگزار کرده است که فرصتی را برای دیده‌شدن هنرمندان جوان و تازه‌کار فراهم کرده است.

 

 

 

 

فضا و معماری گالری شیرین

گالری شیرین خانه‌ای دوطبقه و قدیمی است که با بازسازی‌های انجام‌شده در خیابان کریم‌‌خان خودنمایی می‌کند. گالری مثل دیگر خانه‌های ایرانی، خانه‌ای با حیاطی کوچک و باصفاست که مکانی برای نمایش و فروش آثار هنری به وجود آورده است.

 

 

 

 

بعد از عبور از حیاط کوچک گالری به‌واسطه چند پله می‌توان به طبقه اصلی گالری رسید که در فضای ایوانش با چند اثر هنری به بیننده فرصت اولیه را برای دیدن هنر می‌دهد. شاید یکی از نقطه‌های دیدنی و جالب حیاط گالری شیرین که دید بیننده را به خود جلب می‌کند، صفحه‌ای توری و آلومینومی باشد که به‌جای پوشش سطح نورگیر ایوان ساختمان عمل می‌کند.

 

 

 

 

همین موضوع باعث تفاوت بصری نمای ساختمان با نماهای ساختمان‌های هم‌جوار گالری شیرین می‌شود و کاربری متفاوت از منزل مسکونی را به بیننده منتقل می‌کند.

بعد از عبور از در اصلی گالری شیرین وارد راهروی جداکننده فضای فروشگاه هنری و فضای اصلی نمایشگاه می‌شوید که در سمت چپ فضای فروشگاه هنری قرار دارد. در این قسمت آثار دست‌ساز هنرمندان ایرانی مانند مجسمه‌های کوچک، زیورآلات، کوسن‌های دست‌دوز و آثار تزیینی فروخته می‌شوند.

 

 

 

 

علاوه ‌بر فضای نمایشگاهی، این گالری فروشگاه کتاب‌های هنری هم هست. از کتاب‌های چاپ‌شده گالری می‌توان به دو نمایشگاه اردشیر محصص و کوروش شیشه‌گران اشاره کرد.

از دیگر امکانات عمومی و رایگان این گالری وجود اینترنت وای‌فای است که به‌راحتی می‌توانید از طریق آن به شبکه وصل شوید.

 

 

 

 

آدرس گالری هنری شیرین، ساعت کار، نحوه دسترسی

برای رسیدن به گالری می‌توانید از ایستگاه مترو شهید مفتح یا ایستگاه متروی شهدای هفتم تیر در خط یک استفاده کنید. پس از خروج از ایستگاه متروی شهدای هفتم تیر، در خیابان کریم‌خان به‌سمت غرب (خیابان سنایی) پیاده‌روی کنید. با کمتر از ۱۵ دقیقه پیاده‌روی‌ به گالری در خیابان سیزدهم می‌رسید.

 

 

 

 

اگر برای رسیدن به گالری از متروی شهید مفتح استفاده کردید، در خیابان شهید مطهری و تخت طاووس به‌سمت غرب حرکت کنید تا به خیابان سنایی برسید و با حرکت به‌سمت جنوب به خیابان سنایی برسید، سپس به خیابان سیزدهم و گالری شیرین خواهید رسید. علاوه بر استفاده از مترو امکان دسترسی به خطوط اتوبوس‌رانی و تاکسی نیز وجود دارد و تقریباً میدان شهدای هفتم تیر به بیشتر نقاط اصلی شهر دسترسی دارد.

 

 

 

 

آدرس شعبه تهران: تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، پلاک ۵

شماره تماس: ۸۸۳۴۳۹۶۹-۸۸۸۲۸۴۸۲-۸۸۸۲۳۷۲۴ (۰۲۱)

آدرس شعبه نیویورک: نیویورک، خیابان ۲۵ غربی، واحد ۵۰۷

شماره تماس: ۲۴۲۴۶۹۳-۲۴۲۴۶۸۴ (۲۱۲)

ساعت بازدید از گالری شیرین روزهای شنبه تا پنجشنبه ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ است و گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

 


 

گالری شیرین تقریبا در تمام شبکه‌های اجتماعی صفحه دارد و برای برقراری ارتباط با آن مشکلی وجود ندارد.

صفحه اینستاگرام @shiringallerytehran

صفحه فیس بوک shiringallery

صفحه تلگرام shirinartgallerychannel

صفحه توییتر @shiringallery

بعد از گشتی در گالری می‌توانید به گالری سایه سر بزنید که در چندقدمی گالری شیرین قرار گرفته است. فعالیت این گالری هم مانند گالری شیرین است.

 

 

 

 

سخن آخر

گالری شیرین مکان و سکوی هنری معاصر برای فعالیت‌های آموزشی و هنری است که در پی تقویت و تبادل فرهنگ بین‌المللی است. اگر طرف‌دار گالری‌گردی و دیدن آثار نو هستید، حتماً دیدن این گالری را در برنامه‌ی گالری‌گردی ماهانه خود قرار دهید تا در طول سال با آثار هنرمندان نوظهور و بنام آشنا شوید.

دیدن از این گالری را به همه گردشگران پیشنهاد میکنیم.

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2