مدرسه اتفاق استان تهران

مدرسه اتفاق استان تهران

مجتمع آموزشی اتفاق در دهه ۱۹۴۰ میلادی توسط مهندس مایر عبدالله باتصون یکی از خیرین یهودی عراقی مقیم ایران به همراه کنیسای اتفاق، به عنوان یک مجتمع فرهنگی و مذهبی بنا شده است.

 


 

 

طبق آمار موجود در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی هشتاد و پنج درصد پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه از دانش آموزان مدرسه اتفاق ، به مدیریت باروخ بروخیم بودند. کادر مجرب مدرسه اتفاق، شاگردان دین‌های مختلف را به خود جذب کرد تا حدی که در دهه‏‌ی ۱۹۷۰ میلادی حدود بیست درصد از جمعیت دو هزار نفری این مدرسه ، مسلمان، مسیحی و بهایی بودند.

 

 

 

 

 

 

مجتمع آموزشی اتفاق دارای ۴ مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی می‌باشد. مدیریت کنونی آن از سال ۱۳۷۳ تا حال به عهده سرکار خانم ویدا رحمانی است و ایشان با فراهم آوردن کادری مجرب به تعلیم و تربیت آینده سازان همت گذارده اند.

 

 

 

 

 

 

دانش آموزان این مجتمع همواره با رتبه‌های بالا و میانگین نمرات برتر به مقطع بالاتر راه یافته‌اند و در مسابقات مختلف علمی و هنری امتیازات زیادی کسب نموده‌اند و نیز کلیه دانش‏‌آموزان آن با پذیرفته شدن در کنکور دانشگاه‌های معتبر به دانشگاه راه یافته‌اند و موجبات افتخار و سربلندی مجتمع آموزشی اتفاق و جامعه کلیمی را فراهم ساخته‌اند.

 

 

 

 

 

 

پس از وقوع انقلاب اسلامی این واحد آموزشی به دو قسمت مجزا تقسیم گردید. نیمه جنوبی جهت استفاده دانش آموزان مسلمان در مقطع ابتدایی و نیمه شمالی آن به دانش آموزان کلیمی اختصاص یافت.

 

 

 

 

 

 

ناگفته نماند سالهای متمادی درآمد حاصله از کنیسای عراقی‌ها، همچنین استفاده از سالن بزرگ مدرسه (آمفی تئاتر) برای جشن ها و مراسم مذهبی ، صرف مخارج تحصیلی صدها شاگرد کم بضاعت (طی بیست سال حدود سی درصد شاگردان) مجتمع فرهنگی اتفاق شده است.

این مدرسه میزبان گردشگران و مسافران فراوانی است.

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2