نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده چگونه است؟

نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده چگونه است؟

مودیان مالیاتی برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باید قبل از آن گواهی ارزش افزوده دریافت کنند بدون دریافت گواهی ارزش افزوده مودیان اجازه دریافت هیچ گونه مبلغی را تحت عنوان ارزش افزوده از خریداران نخواهند داشت. برای دریافت گواهی ارزش افزوده باید در سایت سازمان امور مالیاتی ثبت نام کرده  و با ارائه یکسری اطلاعات مانند کد اقتصادی، کپی مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه، آگهی تاسیس شرکت، آدرس کامل صاحبان شرکت و محل سکونت آنها، کد پستی، نام بانکی که با آن کار می کنند و شعبه مربوطه در خواست گواهی ارزش افزوده نمایند. پس از دریافت گواهی ارزش افزوده مودیان باید هر سه ماه یکبار اظهارنامه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده خود را تنظیم و به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند و مبالغ مربوطه را هم به حساب سازمان واریز کنند.

نکته مهم در صدور گواهینامه ارزش افزوده اینکه این گواهینامه به صورت شش ماهه یا سالانه صادر می شود و مودیان باید قبل از پایان اعتبار آن برای تمدید اقدام کنند. گاهی به دلایلی برای برخی از مودیان گواهی ارزش افزوده صادر نمی شود در یک چنین شرایطی مودیان برای اینکه مشمول جرایم عدم دریافت ارزش افزوده نگردند باید یک نامه کتبی به سازمان امور مالیاتی فرستاده و درخواست صدور موقتی گواهی را داشته تا مشکلات قانونی مرببوط به آن برطرف گردد.

بحث مالیات بر ارزش افزوده در چند سال اخیر به عناوین مالیاتی افزوده شده است و الیته خریداران و فروشندگان نسبت به پرداخت ان اعتراضاتی دارند و معتقدند مالیات بر ارزش افزوده فقط به سود دولت تمام شده و کمکی به رونق اقتصاد و تولید نکرده است اما دولت معتقد است مالیات بر ارزش افزوده باعث شفاف سازی کلیه معاملات و جلوگیری از فرارهای مالیاتی شده و عدالت مالیاتی را بیشتر کرده است.

در هر صورت تا وقتی این قانون وجود دارد مشمولین موظف هستند نسبت به پرداخت ان اقدام نمایند تا مشمول جریمه نگردند. در این خصوص مودیان عزیز می توانند با موسسات خدمات مالی و حسابداری مشورت کرده و تهیه و تنظیم و ارسال ان را به این موسسسات بسپارند.

موسسه خدمات مالی و حسابداری ترازگستر می تواند همه امور مربوط به تهیه و تنظیم و ارسال و دریافت گواهینامه ارزش افزوده شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را بر عهده گرفته و مشاورری امین برای انها باشد.

 

آدرس موسسه خدمات مالی و شرکت حسابداری ترازگستر :

آران و بیدگل، خیابان ملا محمدعلی، کوچه سوم، فرعی اول سمت راست

اطلاعات تماس:

موبایل: 0416 362 0913

تلفن: 30 222 547 031

فکس: 18 390 547 031

تلگرام: 3639 711 0921

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2