نحوه تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده چگونه است؟

نحوه تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده چگونه است؟

قبل از هر کاری شما باید در سایت ثبت نام کنید تا یک نام کاربری و رمز عبور برایتان ارسال شود . بعد از انجام این مرحله وارد سایت evat.ir بشوید و نام کاربری و رمز عبوری را که قبلا دریافت کرده اید در محل مشخص شده وارد کنید. در این مرحله باید سال عملکرد مالی را انتخاب کنید مثلا سال 97 را از منو انتخاب کرده و بعد باید به سراغ شماره دوره بروید شماره دوره یعنی سه ماهه چندم سال هستید مثلا شما می خواهید اظهارنامه سه ماه سوم سال را تکمیل کنید پس باید شماره دوره را سه بزنید.

در مرحله بعد باید چند جدول را با توجه به اطلاعات خواسته شده تکمیل کنید. در جدول شماره یک، ردیف اول باید جمع تحریر و گواهی امضا ها را وارد و در روبروی آن قسمت مالیات درصد مورد نظر را وارد نمایید. ردیف دو و سه نیاز به تکمیل نداشته و باید به سراغ ردیف ۴ بروید و این ردیف را هم مثل ردیف اول پر کنید.

در جدول شماره دو مبلغ کالاهایی را که خریداری کرده اید و برای آن مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نموده اید  را باید وارد کنید ضمنا در این جدول مالیات بر ارزش افزوده ای که برای قبض آب، برق، گاز داده اید را هم باید وارد کنید.

جدول شماره سه احتیاج به تکمیل نداشته و شما باید در این مرحله صحت مندرجات را تایید کرده و بعد از ذکر نام و نام خانودادگی خود وارد مرحله بعدی شوید در صفحه و مرحله بعد شماره ثبت و تاریخ تکمیل اظهارنامه قید شده است که باید از این صفحه پرینت تهیه کنید البته قبل از پرینت گرفتن مطمئن شوید تنظیمات صفحه کاملا درست بوده و صفحه به طور کامل پرینت گرفته می شود.

مبلغ مشخص شده را باید در دو عنوان مالیات و عوارض پرداخت کرده و حتما در هنگام پرداخت آن در فیش بانکی کد اقتصادی را قید نمایید. بعد از پرداخت مبلغ پرینت اظهارنامه با مهر و امضا شرکت و سازمان خود را به همراه فیش های پرداختی به نزدیکترین اداره مالیات کسب و کار خود ببرید نکته مهم که باید توجه داشته باشید از فیش های پرداختی و پرینت اظهارنامه حتما برای خودتان یک کپی نگه دارید.

بعد از انجام همه این مراحل دوباره به سایت برگشته و شماره فیش پرداختی در خصوص مالیات و عوارض را به طور جداگانه در محل های مربوطه وارد نموده و ثبت نهایی کنید. در صورت بروز اشتباه در تنظیم اظهارنامه شما فقط یکبار مجاز به اصلاح اطلاعات هستید پس حتما در تکمیل فرم های مربوطه دقت کامل را به خرج داده و این کار را به افراد خبره و مطلع بسپارید. چرا که همانطور که گفته شد در صورت بروز اشتباه در اظهارنامه و رد آن توسط بازرسین امور مالیاتی ممکن است مشمول مالیات علی الراس شده و یا حتی جریمه هم گردید.

موسسه خدمات مالی و حسابداری ترازگستر می تواند همه امور مربوط به تهیه و تنظیم و ارسال و دریافت گواهینامه ارزش افزوده شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را بر عهده گرفته و مشاورری امین برای انها باشد.

آدرس موسسه خدمات مالی و شرکت حسابداری ترازگستر :

آران و بیدگل، خیابان ملا محمدعلی، کوچه سوم، فرعی اول سمت راست

اطلاعات تماس:

موبایل: 0416 362 0913

تلفن: 30 222 547 031

فکس: 18 390 547 031

تلگرام: 3639 711 0921

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2