اسکله قدیمی تلگرافخانه استان سیستان بلوچستان

اسکله قدیمی تلگرافخانه استان سیستان بلوچستان

چابهار، از جمله مقاصد پر بازدید در میان شهرهای جنوبی ایران زمین به شمار می‌رود که با وجود سواحل بکر و مکان‌های تاریخی‌اش همچون ساختمان قدیمی پست چابهار و مقبره غلام رسول می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای هر فرد گردشگری باشد. شهری تماشایی که با قدم زدن در گوشه گوشه‌اش می‌توانید جذابیت‌های بسیاری را به نظاره بنشینید. اگر می‌خواهید در تور چابهار سفری هیجان‌انگیز داشته باشید، در کنار نظاره سواحل بکر این دیار سری هم به یکی از جاهای دیدنی چابهار به نام ساختمان قدیمی تلگرافخانه چابهار بزنید.

این ساختمان تاریخی یکی از قدیمی ترین تلگرافخانه های ایران است که بنای آن به دست انگلیسی ها در اواخر دوران قاجار ساخته شد. دلیل اصلی ساخت این بنا ارتباط بین بنادر منطقه و رونق صنعت دریانوردی بود که بعدها با تغییر کاربری به اداره پست زاهدان تبدیل شد. گردشگران تور چابهار به هنگام بازدید از ساختمان پست چابهار، کتیبه‌ای سنگی را می‌بینند که در قسمت جلوی بنا قرار گرفته است.

در بدو ورود به طبقه اول این ساختمان قدیمی که در روزگاران گذشته تلگراف خانه بوده است، چهار اتاق دیده می‌شود که سقفش با چوب تزیین شده است. همچنین بر روی کف اتاق‌ها، راه پله و پاگرد هم از الوارهای چوبی در ساخت این بنا استفاده کرده‌اند. در ادامه گشتی که در طبقه اولِ ساختمان قدیمی تلگراف خانه چابهار زدید، دو دَرِ ورودی نظرتان را جلب خواهد کرد. این دو دَر از دیگر ویژگی‌های معماری تلگرافخانه چابهار است که قوس‌هایی هلالی شکل دارند و در قسمت بالای هر کدامش دو دریچه وجود دارد.

خوب است بدانید، بنای ارزشمند ساختمان قدیمی پست چابهار در سال 1392 مورد بازسازی قرار گرفت و امروزه با اینکه از زمان ساختش سال‌ها می‌گذرد به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در شهر چابهار تبدیل شده است.

این بنا توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2